Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

Conslusies trekken.




'Vooral jezelf zijn, dat werkt het best'...
Via facebook kwam ik het weer tegen, iemand die mij daar gevonden had en mij 'aantypte'.
Het gesprek liep als snel vast...met hem ging het een stuk beter dan met mij, ik was een stuk minder stabiel.
Althans dat waren zijn conclusies...
Waar haalde hij ze vandaan?
Van facebook, dus ik toch maar eens kijken wat er daar zo labiel aan mij was.
Ik moest toch glimlachen...hij had niet eens mijn blogs ontdekt!
Gelukkig heb ik de neiging die ik voelde mij te verdedigen niet gehonoreerd...
Een gesprek aangaan met mensen die mij negatief benaderen heb ik afgeleerd,
nee..bèn ik aan het afleren!
Vaak herken ik het nog steeds te laat.


Het is maar goed dat ik sneller denk dan ik kan schrijven, want .. mijn God wat denk ik toch veel!
En zo snel ook!
Misschien maar eens afleren mijn 'onzekerheden' te delen met mensen die ik niet goed genoeg ken.
Onzekerheden zijn al 'onzeker' genoeg en als dan ook nog eens iemand zijn tanden erin zet, dan is dat dubbelop.
Dit is nou eens een voorbeeld van een 'spontaan' stukje schrijfwerk, gevoed door de impulsen van het simpele zijn zoals je bent.
Toch is het wéér niet gelukt om er juist dié gedachten in te zetten die eigenlijk bedoeld waren als inzichtelijke boodschappen van het dagelijkse zijn. Mijn zijn, jouw zijn, ons zijn.
Dus wie weet, zoals ik al eerder gedaan heb met schrijfstukjes, ga ik hier ter plekke nog eens een keer op door.
Eigenlijk gaat het over kwetsbaarheid...





3 opmerkingen:

  1. en tóch is het je aardig gelukt om het fenomeen kwetsbaarheid in jouw bovenomschreven woorden als 'inzichtelijke boodschappen' over te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kwetsbaarheid.....overwint de pantsers van angst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven Walter,
    Toch vind ik het ook altijd wel leuk om te ervaren dat ik weer neiging heb om in de verdediging te schieten. Daarom ga ik het ook niet uit de weg want zo leer ik mezelf kennen. Alleen maar in de relatie met anderen.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com