Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Ont-dekken.







Een mens kan veel moeten leren in zijn leven...
Het 'moeten' van binnenuit en het moeten van buitenaf.

En dan is er het 'loslaten', het vrede hebben met wat er is en ruimte laten voor wat komen kan.
Ontdekken van zaken als Stilte, Eenvoud en...Leegte.
Drie begrippen waar we soms 'angst' bij kunnen voelen omdat ze confronterend kunnen zijn.
De Stilte die je confronteert met je eigen werkelijkheid.
De eenvoud die je confronteren kan met allerlei verlangens.
De Leegte waarin je de eigen afhankelijkheid ervaart, de eigen verantwoordelijkheid om waarlijk te zijn die je bent.

Een thema waarmee ik mij voorlopig bezig zal trachten te houden, ja..inderdaad 'trachten', want in mijn schrijven, mijn schilderen en zelfs in het fotograferen ervaar ik soms ze alle drie te willen ontvluchten, ze niet durf te zien voor wat ze voor mij persoonlijk zouden kunnen betekenen.
De Stilte is dan anders dan alleen maar stil, geluidloos.
Stilte kan mij confronteren met de behoefte aan invulling met wat dan ook.
Eenvoud legt vaak bloot wat je meende nodig te hebben, maar waar je eigenlijk heel goed zonder kan.
En dan de Leegte....die eigenlijk een vriend zou mogen zijn en toch vaak ervaren wordt als een grote vijand.
Ont-dekken waarin bij deze drie je vrede ligt.
Vrede die niet afhankelijk meer is van allerlei verschillende meningen om je heen.




2 opmerkingen:

  1. Ergens weerklinkt dit op mijn klankbord ...... is het de leegte die de weerklank maakt ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu heb ik geen tijd meer om dit te lezen en ga eten koken
    dag dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com