Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Gisterochtend vroeg.





Vandaag achterhaald...hoop ik, in ieder geval gisterochtend geschreven...
De laatste tijd heb ik het vaker, wakker worden in grote onzekerheid.
Weinig meer om op terug te vallen, behalve mijzelf en vooral het geloof in mijzelf.

Het belang van in het Nu leven, ik ben het me bewust en toch...
Ons brein leidt soms een eigen leven...we menen het te kunnen conditioneren, trainen, te kunnen overgeven, zelfs in handen te leggen van!

Dit schrijven doet me 'pijn', mijn werkelijke kwetsbaarheid tonen...
Nee, het gaat niet zozeer om het tonen naar buiten toe, vooral het ervaren binnenin.
Even probeer ik houvast te vinden door aan hen te denken die de absolute top bereikten en aan hen die nooit verder kwamen dan de goot.


Links en rechts een leuning zoeken, boven je het plafond willen kunnen zien en de grond onder je voeten willen voelen.

Ik hang even in het Niets.
En met een lichte misselijkheid in mijn maag ervaar ik;
....
Blijkbaar heb ik mij door iets heen geschreven.

6 opmerkingen:

  1. Klinkt heftig.
    Ik blijf hangen op dat zinnetje over de absolute top en de goot..misschien liggen die wel heel dicht naast elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, mijn oudste broer was een absoluut genie in de schilderkunst...is helaas 'in de goot' overleden.

      Verwijderen
  2. Keer met regelmaat terug naar je blog, juist om deze gedeelde teksten. Al lezend gepakt worden, omdat de woorden zo oprecht en open een beeld van herkenning vormen. Vind het zelf best jammer dat er in deze tijd zoveel 'dicht geplamuurd' wordt in het contact tussen mensen. Jij geeft met jouw stukjes ruimte die 'Ongrond' ervaringen te delen. Heb zelf met enige regelmaat de ervaring niets of niemand te zijn, behalve dat wat lijkt op een rustig niets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voelt altijd goed als iemand iets van zichzelf laat zien in een reactie. Dank je.

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com