Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Een heel gedoe.









Maak het niet groter dan het is...
Emotie kan rare dingen met eens mens doen.
Terugkijkend denk je dan vaak;
Heb ik me daar zo druk over gemaakt?
Er kunnen momenten in je leven zijn
dat ellende voor eeuwig lijkt te duren.
Maar hopelijk ook momenten van geluk
waarvan je denkt;
Dit kan niet meer stuk!

Een heel gedoe, omgaan met het leven.
Maar is het niet zo dat;
Ík ben de weg, de waarheid en het leven.
Die deur naar het licht
Soms staat hij open..
en soms zit hij dicht.






3 opmerkingen:

  1. Het leven is inderdaad eigenlijk een hoop gedoe wat je doen moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Walter. Doet me denken aan wat Etty Hillesum schreef: 'God van binnen' is soms bedekt onder een hoop zware stenen. (Mijn bewoording)
    Emoties, zowel blije als zware, nemen voortdurend een loopje met ons en we vragen ons nauwelijks af waar het echt om gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi omschreven. En een mens moet de deur kunnen open en toe doen, dat hebben we allemaal nodig.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com