Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





maandag

De laatste verandering..in close-up.



Mijn spirituele levensbeschouwingen heten al lang niet meer zo, ze heten tegenwoordig gewoon 'het leven van alledag'. Zie mijn Dürckheim citaten klik <.
Misschien ben ik binnenkort toe aan een nieuwe dosis van dat spul, gelukkig weer lid van de bieb.
Het 'gewone' lezen, opnieuw mee begonnen, blijkt mij op lange duur niet zo te boeien.
Veel liever lees ik over levensbeschouwelijke zaken...Spiritualiteit is voor mij geen losstaand begrip meer, het heeft simpelweg te maken met hoe ik in het leven sta en er naar kijk.
Behoorlijk 'down to earth' eigenlijk, maar wel verbonden met alles wat niet als zodanig door ons 'gezien' wordt.



Mijn meest directe verbinding met het 'alles' in mij, vind ik toch wel tijdens het schilderen, het zijn dan niet eens overdenkingen, het zijn gevoelens als gedachten....
Zo verbaas ik mijzelf wat er op 'doek' (papier in dit geval) gebeurt, vooral als ik een uitvergroting zie. (Bovenste foto) Alsof de verf zelf bepaald heeft wat hij/het wil.
De laatste verandering in het dubieuze duoportret betreft de 'ogen'. In beide figuren is iets gebeurt.
Van het spanbord gesneden en nu de map in. Map, werk van dit jaar. ( Een echte map, geen computerbestand hoor!)

3 opmerkingen:

  1. Een beetje alledaags die beschouwingen als je het zo beschouwd.
    En houdt het voorlopig maar "Down to earth" dan wordt het geen "Up to heaven" van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een goede stevige ouderwetse map, veel beter dan pc map.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com