Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





maandag

De schaduw van wat nog niet is.


Ik vond dit wel een mooie beeldspraak;
De schaduw van wat nog niet is...
Hierbij dacht ik aan de mogelijke problemen die een mens te wachten kunnen staan.
Feitelijke zaken waar je in je nabije toekomst niet omheen zult kunnen.
Dus over hersenspinsels heb ik het eigenlijk niet...

Hoe ga je daar mee om, of liever gezegd, hoe zou je daar mee om kunnen gaan?
Kop in het zand kan de mogelijk komende problemen verergeren, maar dat kan piekeren ook.
Want piekeren verlamd een mens en dat geeft er weer extra problemen bij.
Toch blijft het altijd belangrijk om, hoe dan ook, in het hier en Nu bewust te zijn.
Letterlijk omgaan met wat nu speelt en daarin vooral ook plezier beleven aan het goede en mooie van het nu, het moment, de dag.
Blijf dus maar beter uit de schaduw van wat nog niet is.
Het is niet meer dan de schaduw van ons denken.



2 opmerkingen:

  1. Mooi Walter, ja in het nu kun je de meest zuivere voeling hebben met wat is en wat echt wil.
    Trouwens inderdaad erg mooie zin.: 'De schaduw van wat nog niet is.'

    lieve warme groet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uit de schaduw blijven wat nog niet is, wanneer de gebeurtenissen die komen hun schaduwen al vooruit werpen en. het je al overschaduwd.
    Ik hoop dat het slechts de schaduwen van mijn denken zijn...

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com