Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Maak van je hart geen moordkuil.

Toch blijft het moeilijk om over depressie te praten.
Het kan de ander erg machteloos doen voelen en tot irritatie leiden.
Meestal verpak ik het dan ook zo vrolijk mogelijk, want zoals het ooit was is het gelukkig niet meer.
Als ik naar het grijze buiten kijk...dan vind ik het niet zo gek dat ik mij zo voel.
Gespletenheid....ik kom eigenlijk nooit mensen tegen die dat hebben, laat staan erover praten!
Zodra er iemand bij mij over de vloer komt, schakelt mijn systeem over op vrolijk.
Maakt mij daarna wel doodmoe en op dit moment zeg ik dan ook even 'nee' tegen visite.
Ben er 7 symbolische jaren vrij van geweest.. Depressie.
Op mijn leeftijd...nee liever nu geen 7 slechte jaren meer!
Gelukkig heeft mijn jongste zoon mijn printer doen werken.


Via Teamviewer. Erg bijzonder wat er allemaal kan tegenwoordig.
En waarom dit bericht eigenlijk?
Simpel, ik probeer mijn neerslachtigheid weg te typen.
Ik denk helaas wel aan mijn moeder.
Helaas, omdat ik toch best 'geleden' heb onder haar depressiviteit.
Ze noemen het erfelijk ...
Ooit verdiepte ik mij en het hoe en waarom, nu accepteer ik het gewoon.
Kast vol boeken over van alles en nog wat.
Maar het lijkt erop dat je bent die je bent.
Nu even niet van mezelf houden...tja.
Maar als ik Hem zie voel ik mij gelukkig.
Misschien toch maar even glimlachen?
Zijn voorletter is dezelfde als die van Jezus.

9 opmerkingen:

  1. De Blues wil men enkel maar horen in de blues.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop dat je je weer snel happier mag voelen Walter, maar voor mij hoef je de schijn niet op te houden hoor. En t is een cliche maar wel waar, achter de wolken schijnt de zon en binnenin jou ook. :)

    lieve warme groet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat het een troost zijn dat je niet de enige bent die zo af en toe in een dip zit, bij mij heeft het ook met het ouder worden te maken.
    Al wil ik er niet aan toe geven, we blijven moed houden Walter.
    Lieve groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Walter
    Alles wat we voelen gaat op de duur voorbij.
    En bedenk dat je voelen na het denken komt.
    (helpt mij enorm) Verder kan ik je dit dus alleen geven,
    want wat ik niet bezit kan ik dus ook niet aan je geven.
    hopelijk is dit genoeg.
    sterkte Walter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lastig is dat toch, precies weten hoe het zit en er dan geen draai aan kunnen geven. Maar je weet dat de sombere stemming uiteindelijk weer naar het licht draait. En inderdaad, maak van je hart geen moordkuil, daar wordt het zeker niet beter van.
    Sorry, maar ik raak nog steeds in de war van je drie blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe je alleen even een groetje Walter daaaag

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com