Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





maandag

Een andere tijd.




Het nadeel van ouwe koeien in een sloot, als ze slechts enkeldiep erin stonden is er niks aan de hand, maar als ze inmiddels verdronken zijn...
Ik dacht, laat ik eens een bericht totaal verkeerd beginnen en dan gaande weg er toch iets zinnigs van proberen te maken!
Neem nou de begrippen 'affirmeren' en 'mediteren'.
Affirmeren doet me nog teveel denken aan de zoetigheid van Louise Haye (klik), destijds even een rage, alhoewel ik het toen al erg moest vertalen naar mijn eigen belevingswereld.
Net zo goed als het begrip 'mediteren'. Ook destijds heb ik mij daar in verdiept en geoefend.
Maar in 20 jaar tijd is de 'tijdsgeest' enorm veranderd, dus is aanpassing vereist!
( Geldt voor mij persoonlijk)
Als ik terugkijk welke rol het toen in mijn leven speelde, moet ik toch bekennen dat er een flink stuk vluchtgedrag in schuilde. 
De draad weer oppakkende zal het beter werken om het direct te verbinden met het nuchtere leven van deze tijd.
Dat wil zeggen, affirmeren, niet alleen via je gevoel, maar ook via je nuchtere verstand, betreffende wat haalbaar is.
En hoe zit het dan met mediteren?
Het beste werkt het voor mij als ik het een staat van dagelijks bewustzijn laat zijn.
Dus niet alleen maar geconcentreerd in momenten. Alhoewel dat een extraatje kan zijn om je geest even rust te geven.

Over affirmeren; (klik)
Over de informatie die je te zien krijgt geef ik geen waarde oordeel.
Het spreekt je aan of niet of...hier en daar wel en hier en daar niet.

5 opmerkingen:

  1. Weet je dat je erin geslaagd bent om een verkeed begonnen bericht toch zinnige inhoud te geven.
    En ja 'affirmeren', leuk om de dag mee te beginnen, en 'mediteren', voor de liefhebbers, .....
    Weet nu niet of de koeien enkeldiep in de sloot waren of tot over hun oren......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat ik het zo stellen; ze leven nog maar hebben dringend achterstallig onderhoud nodig! ;-)

      Verwijderen
  2. is jouw wereldgozerschap niet het verwerven van een ander bewustzijn aka mediteren via je doeken maken?

    dagdag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mediteren ben ik sinds kort aan het leren.
    Affirmeren zal ik waarschijnlijk nooit leren?

    Vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com