Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Vallen en opstaan en dan toch weer....


Vallen....
Het lijkt je te overkomen en elke keer weer hoop je de vinger er op te kunnen leggen.
Waar ging het mis en waardoor ging het weer goed?
Gevallen, en dat verstop je het liefst. Niet iets om trots op te zijn.
Eenmaal weer 'gevallen' kun je je nauwelijks voorstellen weer op te kunnen staan.
En dan in de late avond, tijdens de veiligheid van het duister en de stilte neem je je voor, morgen gaat het lukken.
Morgen trek ik mij weer uit het moeras.
Schrijven in de 'je' vorm...even liever niet te veel geconfronteerd met jezelf.
Maar natuurlijk gaat het over jezelf en zo zijn er heel veel andere mensen die hier mee te maken hebben.
We staren ons vaak blind op de schijn die anderen hoog houden en denken dan weer de enigen te zijn die last hebben van dat vallen en opstaan.
De vicieuze cirkel van succes...ik ben er niet in blijven hangen.
Iets in mij heeft zich daar altijd tegen verzet.
Psychologie meent veel te kunnen verklaren maar gaat vaak voorbij aan het 'onkenbare'.
Voor mij geen praatgroepjes of lotgenoten gedoe meer.
Ik ben die ik ben en daar doe ik het mee.
Gelukkig ken ik de liefde.
Ik ken mensen die de liefde nooit ervaren hebben...
Dat is pas echte pijn.
Maar ondanks mijn eigen strijd, ik heb ze lief.


2 opmerkingen:

  1. We gaan constant met onze grote bek op onze bek, en kijken we dat we weer niet eens voor de zoveelste keer over diezelfde steen heen sodemieteren, dan flikkeren we wel over een ander.
    En die "succesvolle" .... het geluk was aan hun zijde om dat "succes" te bereiken en te hebben, maar het "succes" heeft het geluk zelden gebracht..... en liefde.... volgens mij nog minder....
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een mooie en wijze reactie A. Zeer fijn weekend gewenst.

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com