Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Motivatie.


Wat mij zeker niet motiveert is het wereldnieuws.
De gekte lijkt op te rukken, barbaars gedrag dat niet meer van deze tijd lijkt.
Wat kan ons dan nog wel motiveren en doen hopen op een betere wereld?
En wat doen we tegen negativiteit die buiten ons om plaats vindt?
Kaarsjes branden,schietgebedjes doen, geloven in een God die alles goed zal maken?
Het kwaad profileert zich steeds duidelijker...was dat ook zo tijdens het naziregime?
Waren er toen werkelijk mensen die dachten dat het goed was?
Een volk vernietigen vanwege een waanzinnige. Heil Hitler?
Nauwelijks te geloven dat mensen daarin meegingen...totdat.
Totdat ik nu de terreur van de gekte en de haat weer zie oprukken!
Wat deden we er toen tegen en wat kunnen we er nu tegen doen?
Morgen ga ik gewoon verder met mijn huis opruimen, met bezuinigen en gezond leven.
Genieten van de zon als die er is.
Zolang het kan...geen kop in het zand, maar wel gewoon doorgaan.
En dan te bedenken dat ik tot het soort behoor die dan niet meer mogen zijn.
Afgrijselijk wat mensen elkaar kunnen aandoen.
Ik leef mij altijd in, dit keer kan ik het absoluut niet.
Terreur is terreur en keer op keer staan er nog steeds 'Hitlers' op.
De volgers van die gekken beseffen niet dat zij straks zelf op de lijst zullen staan.

Motivatie;
Ik blijf geloven in de liefde en in dat het kwaad zichzelf straft.
De lange adem die we blijkbaar nodig hebben.



5 opmerkingen:

  1. Ja het is maar welk zogenaamd wereldnieuws je volgt of moet volgen beter gezegd want wie bepaalt welk wereldnieuws we voorgeschoteld krijgen?
    Je kunt je abonneren op theoptimist, dan lees je wat er wél goed gaat en dat schijnt toch wel meer te zijn dan wat er fout gaat.
    Waar leg je de focus, wij zijn geneigd te kijken naar wat fout is of niet prettig. Misschien is dat logisch maar je wordt er niet bepaald vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben bang dat er weer donkere tijden aan komen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De motivatie is ook de mijne Walter en even een groetje daarbij.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com