Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Objectief.



Objectief is eigenlijk een subjectief begrip..
Oeps, waar kom ik nu weer mee en vanwaar uit?
Om het kort te houden, bestaat er echte objectiviteit?
Kijken en spreken zonder waardeoordeel?
Objectief ben ik eigenlijk nooit, het meest dichtbije wat ik kan doen is...ruimte laten.
Soms moeilijk,vooral als je waardeoordeel steeds weer bevestigd wordt!
Toch is het belangrijk altijd naar de persoon te kijken en je oordeel niet af te laten hangen van de 'groep'.
Maar het gebeurt erg vaak dat als je iemand ontmoet die op dat moment in een bepaalde staat/situatie verkeert, je blik daardoor gekleurd blijft.
Misschien is het allerbelangrijkste wel gewoon de acceptatie.
Accepteren dat de ander altijd anders is, ondanks alle overeenkomsten.
Of nog beter, durven zien dat je eigen ergernissen veel zeggen over je eigen zwakke kanten.

 

3 opmerkingen:

  1. Objectief gezien, voor zover mogelijk, denk ik dat je hier geen onzin uitkraamt, maar ik weet nu niet of ik objectief ben of een moment van zwakte heb,........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Objectiviteit bestaan volgens mij niet.
    En het schijnt dat waar je je aan ergert bij een ander een spiegel is voor jezelf..het is dan iets in jezelf waaraan je moet werken. Of dat zo is weet ik niet, misschien toch niet altijd denk ik eigenwijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. we laten ons te vaak afleiden of leiden
    maar het zal eigen zijn aan de mens, beoordelen/veroordelen, zonder echt te weten hoe iemand is, ons denken zit hier in de weg

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com