Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Het van een hel de hemel maken.



Kan je daar misschien voor bidden of mediteren?
Tuurlijk, maar in beide gevallen zul je er toch zelf hard aan moeten werken!
Werken terwijl je boosheid en ontevredenheid voelt heeft weinig zin.
Daar moet je eerst maar eens anders tegen aan leren kijken.
Door inzicht ben ik dat gaan noemen; iets laten wegsmelten. Hetgeen inhoudt dat je jezelf daarin de tijd geeft. De uitdrukking; Geduld is een schone zaak...komt hier prima van toepassing.
Mijn hel-beleving begon eigenlijk pas toen ik uit de roes van mijn depressie raakte. Mijn hersenschudding was min of meer genezen, na 3 maanden.
Dus ik werd wakker in een Nu waarin ik me een gevangene ging voelen, een gedupeerde van de corruptie in deze verzorgingsstaat!
Gedupeerd door onrechtmatige behandeling door mensen die blijkbaar hun eigen beroep waren gaan zien als machtsmiddel.
Dat soort mensen kun je nou eenmaal niet 'weg laten smelten', daar zul je de confrontatie mee aan moeten gaan. Wederom met een bijna onmenselijk geduld!
Van een hel de hemel maken, dat is het onderwerp.
Maar hoe pak je dat dan aan? Achteraf lijkt het bijna simpel, je moet gewoon het negatieve omkeren tot het positieve....
Nou, 'gewoon' kon ik dat nog niet want het leven blijft een les! Dat 'gewoon' werd een kwestie van keihard werken. Werken tegen boosheid, werken tegen het gevoel van onrechtmatig behandeld te zijn en nog steeds te worden!

 Oeps, mijn internet verbinding floept ineens aan.07:21:29 uur.
Deze 'hemel' leidt erg af, volgende keer verder over dit onderwerp! 💜

5 opmerkingen:

  1. Jouw zen oefening gaat door al die vreseliojke omstandigheden wel tot op het bot he.
    Ik denk wel dat het de enige en beste manier is om ermee om te gaan. Maar desalnietemin... wat een kluif, waarbij een ieder de haren te berge rijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, al dat oefenen en al die jaren van 'verdieping', ze hadden zin! En nu werd het op een extreme manier getest. Het moest zo zijn, en dat meen ik NU van harte.
      Overigens dank voor alle steun die ik door de jaren van jou ervaren heb!

      Verwijderen
  2. elk ander mens zou helemaal ten onder gaan na deze belevenissen
    jij krabbelt recht, vastberaden en sterk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Walter dat het zin heeft ben ik ook van overtuigd. Blij dat jij dat ook hebt kunnen ondervinden ook al had ik het graag anders gezien. De basis is gelegd en wat er ook gebeurd we kunnen het gebruiken he. De oorzaken en omstandigheden zijn later niets meer aan te doen maar we kunnen werken aan hoe we ermee omgaan en nieuwe oorzaken uitzetten. Hou je man!!

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com