Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





woensdag

Dagboek van een gek: De thee-pauze.



Of ik zelf nu aan de thee zit, dat laat ik in het midden...
Dus de 'gek' in mij slaat aan het schrijven en de subtitel van dit stukje zou kunnen zijn;
'Openlijk de vinger op de wonde leggen, valt dat onder kwaadspreken?'

Eerst maar eens goed kijken hoe die wond er daadwerkelijk uitziet en op welke plek hij zit.
Want zomaar in het wilde weg je ongenoegen uitspreken verwordt al snel tot 'kwaadspreken'.
Oké, na lang en uitgebreid onderzoek is de wond gevonden en de aard ervan ont-dekt.

De verzorgings-staat, ik ben er tot over mijn oren in vastgeraakt.
Gelukkig was ik 'braaf' genoeg in mijn leven om ergens terecht te komen dat zich een
christelijk zorgcentrum noemt. Was niet vrijwillig en zéker niet mijn keuze!
Trouwens wordt er een systeem gebruikt dat in geen enkele gevangenis zou misstaan.

Boeddhistisch🙏 of Humanitair💕, dat had in ieder geval bij me gepast! Maar of het dan van mijn kant werkelijk een vrije keuze was geweest? Het antwoord blijft NEE.  Een tijdelijke ondersteuning in deze fase van mijn leven had meer dan welkom geweest! Een ondersteuning naar keuze, mede dankzij de bemiddeling van een huisarts, die mij na bijna 25 jaar behoort te kennen!
Overigens was zijn diagnose; deze man is niet te diagnosticeren. Ik kan niet anders dan dat diep vanuit mijn hart te bevestigen.💚

( Toch maar een pot thee zetten, ik krijg een droge keel van het typen😏)

Ik kies ervoor dit item over de hele dag bij te werken.
Mijn behoefte is om dit verder te laten gaan dan een leuke blogvulling', waar overigens niks mis mee is! 
12:56..dus vers van de pers. 
Voor de groep was me gevraagd om de avondmaaltijd boodschappen te halen en dat doe ik graag! Natuurlijk gaat dat ten koste van de mij toegekende persoonlijke vrijheid, gedurende 2 uur. Nogmaals, ik vind het prima.
Wat schetst mijn verbazing, mijn fysio therapeut kwam op de afdeling en begon eerst over het feit dat ik gevallen was tijdens mijn bezoek aan de werkplaats. Heel normaal, niks aan de hand, ik stond gewoon te snel op en dat na een tijdje bevlogen geschilderd te hebben!
M.a.w. zij gebruikte dit doorvertelde gebeuren opdat ik dan blijkbaar makkelijk over te halen was voor...'een test'. Ik moest dan 6 minuten lopen op de galerij alhier. 
Mijn bloed begon zachtjes te koken...de waanzin van deze corrupte instelling ten voeten uit!
En dat terwijl ik tegenwoordig elke dag een uur wegga!

Het is me gelukt om haar zo beschaafd mogelijk te vertellen wat ik hier van vond!
Daarbij zei ik; u doet dit niet voor mij, u doet dit omdat het u is opgedragen van hogerhand. Het Systeem!! 
Uiteindelijk gaf ze het toe...maar niet zo vanzelf als ik had gehoopt.
Hier in dit belachelijke systeem zijn ze gewend dat de meeste mensen zich gedragen als;
Gehersenspoelde slaven! 

De thee-pauze begint nu dus vlak na mijn test 😈

 




1 opmerking:

  1. Ik neem aan dat de thee, koffie is... :-)
    Eet smakelijk voor straks en dan een fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com