Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





woensdag

Leven als De Nieuwe mens.



Dit schrijven valt inderdaad binnen het boekbespreken van Kagib's boek,
Tijd voor de Sleutel.
Aangezien dit een soort 'live-bespreking' is (dus onderweg het boek bespreek ik vast wat het met me doet, maar natuurlijk er ook vanuit gaande wat het met ons kan doen!) kijk ik er nu tussendoor even naar door te onderzoeken of we nu reeds in staat zijn om te leven als 
De Nieuwe Mens.


Op dit moment ben ik zelf op blz. 90 beland, waarbij ik nu al durf te stellen;
Via dit boek wordt ons duidelijk die weg  naar de Nieuwe Mens zijn beschreven, vaak zul je jezelf daar al in herkennen.
Althans, dat kán.

Het wordt een 'ontdekkende' boekbespreking, maar daarom is het ook zo belangrijk dit boek zelf in handen te hebben.
Het allerbelangrijkste voor mij en misschien ook voor jou, is om weerstanden los te laten.
Gewoon lezen wat er staat en dat laten bezinken.
Een mooie oefening is om het 'ja maar' eens los te laten!
Bijzonder in dit boek is dat er geen dwingende teksten in staan, hetzijn slechts teksten die je uitnodigen tot inzicht.
En dat op een zeer realistische manier.

Zo zal je misschien gaandeweg de rit merken;
Die Nieuwe Mens is er al, en die Mens ben jijzelf ook!
Volgende keer laat ik je weten welke de hoofdstukken zijn en hoe belangrijk ze kunnen zijn voor je eigen, vrijwillige ontwikkeling.





2 opmerkingen:

  1. Goede morgen Walter.
    Blijkbaar heb je veel aan dit boek en daar ben ik blij om!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Koop het ook Gerda, koop het ook! Je zal er ook veel aan hebben! ;-)

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com