Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

Toch maar een inzichtelijk stukje over ziek-zijn?



Over ziek zijn, je ziek voelen...
En dat mag je eigenlijk alleen maar voor jezelf denken!

Want ziek zijn, ziek voelen hoort erbij.
Vannacht dacht ik daar heel anders over.'
De moedeloosheid sloeg toe en ik vergat even alles waar ik ooit voor stond!
Is het nou werkelijk zo dat 'ziek' zijn altijd een functie heeft,
altijd en reden heeft, dus altijd iets is om van te leren?

Een ander hoort dat niet tegen je te zeggen,
want dit kan je alleen maar ZELF zo ervaren.
Daar is iets voor nodig.
Iets dat tegen een inzichtelijk wonder aanzit.
Dit als zodanig evaren, gaat niet vanzelf.
Het wordt je niet aangedragen.

De Nieuwe Mens, ja die kan zover zijn.
Maar dat vereist een dagelijkse oefening.








2 opmerkingen:

  1. Er is niets zonder oorzaak. Waar oorzaken zijn tja daar horen de gevolgen ook bij als de omstandigheden daar rijp voor zijn. Zijn de omstandigheden er niet dan zal de oorzaak ook geen gevolg hebben.
    Maar dat zijn zulke lastige dingen om inzichtelijk te krijgen. Want we zijn niet alwetend.
    Of problemen en ziekte een functie hebben???
    Dat ligt eraan of we ze een functie geven, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw bezoek heeft gelukkig voor mij altijd een functie! @@@

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com