Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

De andere wereld.


In die wereld ben ik, daar ben ik echt.
Omgeven door figuranten en soms speel ik even mee...
Daarna weer terug naar een wereld die voor mij een realiteit is.
Zachte muziek van Bach en andere ondefinieerbare klanken die omgeven mij
alsof het Stil is...
Steeds minder speel ik de rol van wie ik in de andere wereld als herkenbaar ben.
Stiller en steeds minder zichtbaar...want in mijn echte andere wereld wil ik zijn...
of eigenlijk in kleur, stilte, planten en zachte muziek.

De verf zoekt zo nu en dan een drager
Mijn zelfbeeld zoekt zichzelf voor de camera...

In die andere wereld slaap ik regelmatig, mezelf aangeleerd om die wereld te betreden.
Voor slechts enkelen speel ik nog de rol van;
Het ooit zo ware zelf.
Want dat herkennen ze, daar kunnen ze wat mee.
Mijn binnenkant blijft dan binnen, terwijl mijn buitenkant de buitenkant speelt.


Ben ik dan niet meer echt?
Echt ben ik in beide werelden.
Anders echt.





3 opmerkingen:

  1. een mens heeft soms die andere wereld nodig om te ontsnappen aan de echte wereld
    even gedachten en zorgen opzij en focussen op innerlijke rust en ontspanning

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je ziet het weer helemaal goed An...het enige verschil is dat het voor mij geen ontsnapping is.
      Maar ik weet heel goed wat je bedoelt! >@@@<

      Verwijderen
  2. Je goed voelen waar je bent. Dat is fijn.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com