Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zaterdag

De meest onbegrijpelijke droom!


Hopelijk komt hier het schilderij...



Het begin is er....


Deze nacht gedroomd, ongelooflijk intens...
Er waren niet eens duidelijke beelden bij, hooguit 'symbolen' die ik 
niet eens herkende.
Niets of niemand deed mij denken aan de situaties die ik droomde;
Er waren en man en een vrouw, of eigenlijk gewoon 2 mensen die samen
absoluut geen kind wilden!
Toch werd een van hen zwanger. (Er was zelfs geen liefde tussen hen!)
Vanaf het begin deden ze alles om het ongeboren kind te doden...
Dat kind mocht persé niet geboren worden.
Er was geen liefde, slechts haat en walging.
Wat ze ook deden, het kind bleef in leven, maar er was niets
anders over dan enkel bewustzijn.
Een bewustzijn dat alleen maar kon haten en walgen.
De ouders leefden in ontzettende afgewezenheid en schuld gevoel.
Zonder dat er iets of iemand van een van de drie kon houden!

Toen verscheen er een 'witte' boeddhist en hij hield van ze,
ontfermde zich over hen.
Hij was de eerste en de enige die hen eindelijk liefde en vreugde kon geven.
Glimlachen, lachen en liefhebben zonder enig oordeel!

Op dat punt werd ik wakker, verbijsterd, maar ook diep ontroerd!
Voor wat stond deze droom, wie waren zij?
Het liefst zou ik deze droom op doek overbrengen...
Een droom zonder gezichten, zelfs zonder duidelijk aanwezigen?
Geen van hen deden mij aan iemand die ik kende of gekend heb, denken.
Toch werd ik met die witte boeddhist in mij wakker!

Het huilen staat mij nader dan het lachen...




😭
🙏



5 opmerkingen:

  1. misschien er geen voorstelling van maken en hopen dat je volgende droom duidelijker is?
    Ik weet het niet, je zit met een dilemma
    Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Lutje...speciaal voor jou heb ik koffie klaargezet op Proefblog en het begin van het schilderij komt nu hier!

      Verwijderen
  2. Die witte boeddhist lijkt erg op die witte gewade figuur die je al maanden geleden afbeeldde en 's nachts ontmoette.... Denkend aan Carl Gustav Jung, ...lijkt die witgewade figuur veel op de wijze man die als archetype bij bepaalde personen in hun persoonlijke ontwikkeling opduiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt mij, uiteindelijk, een nogal positieve droom, hoor, Walter. @@--

      Verwijderen
    2. Dat begint mij langzaam te dagen...

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com