Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

De strijd moet op de spits gevoerd worden!

Vanaf vandaag zal 'strijden'  'vechten' moeten worden.
De boeddhistische benadering moet veranderen in een meer wereldse.

Vanmiddag naar het ziekenhuis voor wat 'eind-uitslagen', naar ik hoop.
Mijn hart speelde niet zomaar op!
De strijd die ik heb moeten leveren was bovenmenselijk en over het hoe en wat
heb ik al meer dan genoeg geschreven op mijn blogs!
Was dat achteraf misschien zinloos dan?
Want wat leverde het mij op aan daadwerkelijke hulp?
Totaal niets, maar dan ook werkelijk niets praktisch.
Ja, morele steun die ik via mijn blogs zo af en toe ontving, die heeft veel voor mij betekent.
Het gaf mij kracht in de boeddhistische zin van het woord...

Maar deze waanzin waarin ik terecht ben gekomen ben ik meer dan zat!.
De draagkracht van een mens heeft z'n grenzen en mijn grens heb ik al lang bereikt.
Zeg maar gerust, ruimschoots overschreden!

Terugkijkend kan ik niet anders dan concluderen dat het zover is gekomen
door mijn liefde en begrip voor de medemens!
Die is in ieder geval totaal uitgeput op dit moment...werkelijk totaal op.

Hoe ik alles zie en over vanwaaruit ik nu gaan handelen, zet ik onder het meer lezen, want uiteindelijk blijkt allang dat de enige die hier werkelijk wat aan heeft, ikzelf ben!
Meer lezen, hieronder>>..

Nogmaals en voor mij de laatste keer, het werkelijke verhaal...
Want de liefde en het begrip zal ik van nu af aan, totaal moeten concentreren op mezelf!
Mijn geschiedenis in notendop;

Nadat mijn moeder was overleden en mijn toenmalige partner me plotseling verlaten had, raakte ik langzamerhand in een diepe depressie. Eigenlijk gleed ik daar stap voor stap steeds dieper in.
De hulp die ik daar af en toe bij zocht, schermde al snel graag met het zwaard der verslaving!
Alles werd daar in feite op gegooid, hetgeen mijn dubbele strijd steeds zwaarder deed worden.
Mijn aanleg tot verslaving, maar niet weg te vlakken, mijn bipolaire gesteldheid die tevens een basis vormde voor mijn manisch/depressieve aanleg!
Deze strijd bleek een moeras te zijn...hoe harder ik aan alles werkte, hoe dieper ik erin zakte.
De dag dat de 'Hulpverlening' en de 'Zorg' zich geen raad meer met mij wisten en een letterlijke groepsbijeenkomst organiseerde in mijn huis, was doorslaggevend.
In plaats dat ze zich werkelijk met mij bezig hielden, liep deze bijeenkomst uit in een strijd tussen de heren van de zorg en de hulpverlening.
Een bizar schouwspel voor mij.
Maar het legde wel de ware aard van de Zorg bloot!
Prestige en eigenbelang.
Mijn toenmalige huisarts had toen al vastgesteld;
Meneer Kas is niet te diagnosticeren.
Terwijl de mijne al meer dan vorm had gekregen, namelijk;
Ik ben die ik ben!
Daarna werd het van kwaad tot erger en mijn depressiviteit ontaardde in een passieve doodswens.
Zelfs voor mij onherkenbaar!
Mensen die ik kende lieten mij langzaam stuk voor stuk vallen...en ik raakte alleen, anders alleen!
Tot het val-incident waarbij ik een dubbele hersenschudding opliep en ik het laatste stukje zeggenschap over mijn eigen leven kwijtraakte.

Zeg maar gerust, de Zorg en de hulpverlening grepen genadeloos in, sloten mij op, zodat hun tekortkomingen niet aan het licht konden komen.
Vooral dit laatste inzicht is voor mij doorslaggevend om mijn strijd te verharden.
Een eenzame strijd uiteindelijk, dat wel.

Soms is Leven, net als Sterven nou eenmaal;
Een eenzame strijd!

Alles afgenomen en tot op het bot 'uitgekleed' strijd ik harder dan ooit!

🙏


4 opmerkingen:

  1. dit lezen doet me jou beter begrijpen
    maar goed dat je de goede weg, hoe dan ook ingeslagen bent....
    .Een @->- voor jou....en een dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En voor jou is er dit keer thee in de middag! En nu ook een hele dikke knuffel >@@@<

      Verwijderen
  2. Heel veel sterkte, Walter! En ...@@....

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com