Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

To be or not to be.





Soms overwegen we wel eens om niet meer mee te doen.
Leven zonder eraan mee te doen.
Enkel en alleen als toeschouwer.
Bewust zijn zonder er te zijn.
We zullen elkaar niet eens missen.









6 opmerkingen:

  1. Ik geloof er niets van. glimlach

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig maar....! Maar de eerste 4 regels, ja dat heb ik regelmatig.

      Verwijderen
  2. Ik denk dat dat onmogelijk is. Als alles met elkaar verbonden is, is het niet mogelijk. Zelfs als je op je bed gaat liggen en niet meer eet of drinkt, lig je nog op een bed dat door anderen vervaardigd is. En lig je in je huis dus maak je gebruik van andermans kunnen. Passief of actief ben bent altijd een deel van de samenleving.
    Of bedoel jij iets anders?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of ik iets anders bedoel? Ja, ik bedoel inderdaad iets totaal anders!

      Verwijderen
    2. Dat vermoedde ik al. Iets dat ik niet ken denk ik. Ik hoop alleen maar dat dat niet te moeilijk voor je is.

      Verwijderen
    3. Het enige dat hierin vaak moeilijk is, is het feit dat je dit soort gevoelens nooit kunt delen.
      Mijn belevings-wereld blijkt vaak totaal anders dan, zeg maar, de gemiddelde. En dat heeft dan weer te maken met andere 'talenten'(?) Op dit moment heb ik een contact met een psychologe, 2 wekelijks, die daar absoluut voor open staat. Laat ik het toch positief en trachten af te sluiten;
      Het 'zijn' die ik ben kan tot grote gevoelens van eenzaamheid leiden.
      Ermee leren leven en omgaan...dat doe ik al mijn hele leven lang.
      Tussen de regels door is dat toch best goed te lezen via mijn Spijkerbedblogs...

      Dat je nu even hierop toch weer reageerde doet me enorm veel goed.

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com