Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Wanneer is iets een echt medicijn?

Een drankje met citroen, gember en een schep honing,

Dat is in feite al snel te merken aan de bijsluiter!
Staat er een hele waslijst bij van mogelijke schadelijke gevolgen, dan is dit geen echt medicijn maar slechts een commercieel experiment van de op winst gerichte reguliere wetenschap.
Lijkt misschien erg simpel gesteld?
Nee, dat is gewoon wat er gaande is.
Een medicijn dat tegen een bepaalde kwaal gericht is, behoort geen nadelige bijverschijnselen te hebben.
En hier hoort absoluut geen 'ja..maar' bij.
De meest schandalige bijverschijnselen zijn te merken bij medicijnen die beweren de psyche in balans te brengen.
Let maar eens op als er sprake is van een schandalig medisch bedrog.
Wat er dan vaak bij de medicijnen optreed is;
Trillerigheid, snel zweten, verwardheid, afwezig gedrag...
tot zelfs suïcidale neigingen, ook wel agressief gedrag, enz. 

En dan zijn er de 'kalmerende middelen', in feite een vorm van harddrugs. Ze schakelen het wezen van die mens zoveel mogelijk uit, opdat de ware gevoelens onderdrukt worden en de mens tot slaaf maakt.
De mens wordt dan verlamd in zijn daadwerkelijke gesteldheid!

Neem bijvoorbeeld het nuttigen van teveel alcohol!
Dat hoeft hier niet uitgelegd te worden, neem ik aan.
Net als andere onschuldig lijkende middelen...maar net als bij alcohol zit de schadelijkheid vooral in het 'teveel'.

Maar wanneer noem je dan iets een 'alternatief'medicijn?
Eigenlijk als het je lichaam aanzet tot een natuurlijke afweer.
Daarbij wordt onze natuurlijke afweer versterkt en aangemoedigd.


Inderdaad, wanneer is iets een echt en gezond medicijn!


😷

3 opmerkingen:

  1. Als het je beter maakt en dat kan nare consequenties betekenen. Een dal van diepe duisternis. Als je eem moeder ben van een jong kind en longklanker krijgt en daarvoor zware chemo kuren moet ondergaan. Dood en dood ziek wordt je ervan maar uiteindelijk volkomen genezen.
    Ik denk dat dan toch die giftige ellende die in je lijf gepompt wordt zijn heilzame werking heeft gedaan. Soms ga je door een dal van diepe duisternis om uiteindelijk het licht te kunnen zien.

    Je kunt niet alles over een kam scheren. toch?
    Maar ik ben het helemaal met je eens. Zelf probeer ik ook zoveel mogelijk weg te blijven van medicatie die niet noodzakelijk is. En op mijn leeftijd zal ik me wel een paar keer bedenken om nog aan de chemo te gaan. Hopend dat het allemaal niet nodig is.

    Ja ik zit natuurlijk weer helemaal in allerlei uiterste te denken. Sorry Walt 😉🤣🤣

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijkbaar riep dit stuk iets in je wakker...En dat is misschien ook wel onbewust de bedoeling, want dat wakker geroepen worden, gebeurd ook altijd bij mezelf.
      Iets specifiek gaan benoemen, zoals bepaalde ziektes en kwalen doe ik liever niet, dat heeft geen zin.
      We hebben altijd een soort vrijheid om iets te doen waar wijzelf achterstaan...

      Concessies doen kan ook een keuze zijn en vaak een goeie!
      Namelijk je eigen vrijheid behouden.
      Zo heb ik op dit moment de concessie gedaan om tijdelijk een minimale doses aan paracetamol te slikken en tracht ik mijn innerlijke rust even te ondersteunen via valeriaan.
      Toch merk ik dat jouw reactie niet helemaal aansluit bij waar ik het over had!
      Als ik zeg; Dat vind ik juist geweldig! is dat geen dubbelzinnig sarcasme, integendeel.
      Vooral ook via dit blog hoop ik bepaalde mensen te kunnen bereiken.
      Gemotiveerde mensen!
      En het altijd meteen glashard met elkaar eens zijn?
      Nee, dat zou niet werken.

      O ja, jouw uitersten zijn gelukkig altijd voor mij nog zeer invoelbaar!

      Verwijderen
  2. Dank voor je reactie Walter. Ja gelukkig mag iedereen zijn eigen therapie inzetten en het is heel gped dat je deze zaken aan de orde stelt. Er wordt tegenwoordig vaak erg royaal met medicatie omgegaan. Of dat noodzakelijk us bepaal je zelf.
    Zorg goed voor jezelf Walter. Lieve groet en beterschap

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com