Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





woensdag

Werkwijze, oftewel hoe werk je?



Uitgaande om te 'werken' met wie je werkelijk bent,
kunnen we eens uit gaan zoeken hoe dat het beste werkt
opdat je totaal aan jezelf kunt werken met het allerbeste materiaal en de beste kennis;

Dus simpel gezegd, hoe ontdek je dat!
In mijn geval gebruik ik in ieder geval een speciaal
daarvoor uitgezochte dag van de week.

Zoals dit alles hier beschreven wordt, is weliswaar vanuit de persoonlijke
leef-behoefte, maar zeker ook gericht op het algemeen menselijke
waar we op een bepaalde leeftijd en in een bepaalde situatie,
inzicht over verkregen hebben;

Kunnen we inschatten wat onze 'geest' nodig heeft om zo productief
en prettig mogelijk te 'werken'?
Die ontdekkingsreis is vaak moeilijker dan we denken...

Zoals het kijken naar de basisvoorwaarden die er voor jou mogelijk moeten zijn.
Gemoedsrust, overzicht in wat je doet, herkennen wat goed voelt en wat niet goed voelt.

Wat voor mij erg belangrijk is, dat is een dag van bepaalde afzondering.
Even zo min mogelijk met de wereld om mij heen te maken hoeven hebben.


Werken met hart en ziel.


Wordt alhier vervolgd...


🙏


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com