Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





maandag

Er waren wolken, maar ook veel blauwe lucht!

En zo komen we bij;  In elke levensovertuiging of religie schuilt een gevaar!
Namelijk het gevaar van de Verstarring!
Neem het Christendom en zijn Bijbel, of neem de Koran en zijn moslims. En kijk zelfs eens met die ogen naar het Boeddhisme! Het voordeel van Boeddhisme is, dat er niet echt één boek als leiddraad of moraal geldt. Een zeer persoonlijke noot is mijn herinnering aan H v. W, zijn verstarring en dan toch ook aan het boek; De Baghavad Ghita... Maar is dat dan een soort 'bijbel' voor de echte boeddhist? Niet dat ik weet, ik ken alleen het verhaal over het ontstaan daarvan. Het leven van....die uiteindelijk tot een boeddha werd. Siddharta heette hij, te vergelijken met Jesus die de Christus werd... Dus eigenlijk leiden de z.g. Heilige boeken tot een vorm van Verstarring Vastraken in het niet-werkelijke leven!.Tot zover voor vandaag. 


 Natuurlijk louter ontstaan vanuit mijn eigen beschouwingen!
👨  😀

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com