Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Het zorgcentrum; Zorgwekkend!

 

De willekeurige waarheid over een willekeurig zorgcentrum 2.

Niet lang geleden heb ik een documentaire gezien over een moslimvrouw die bepaalde wantoestanden aan het licht wilde brengen.
Uit zelfbescherming was ze letterlijk onherkenbaar door haar boerka. Haar ogen waren zelfs nog nauwelijks zichtbaar.
Met dit in mijn achterhoofd gebruik ik deze manier van schrijven;
De willekeurige waarheid over een willekeurig zorgcentrum.


 

Het begint met de reden van opname. Mijn huisarts kon geen geschikte instelling vinden waar ik de tijd zou krijgen om te herstellen van een dubbele hersenschudding en een zware depressie. Dus kon hij niet anders dan mij onderbrengen in dit, voor mij totaal ongeschikte willekeurige zorgcentrum.
De eerste periode kreeg ik reeds van verschillende verpleegkundigen te horen dat het hen duidelijk was dat ik daar niet hoorde.
Mijn toestand was nog dusdanig dat er veel langs mij heen ging.
Juist in die periode ben ik beroofd van al mijn rechten. Achter mijn rug om presteerde een maatschappelijk werkster, in dienst van dit zorgcentrum mij alles f te nemen wat je maar kunt bedenken;
Mijn huur werd opgezegd
Mijn spullen, bezittingen, verdwenen zonder mij enige zeggenschap te geven
Mijn financiële onafhankelijkheid werd mij totaal ontnomen
Over de aard van mijn werkelijke fysieke toestand werd tegenover mijn zoons en broer, ronduit op een geraffineerde manier gelogen.
Dit alles valt reeds voor de volle 100% procent onder hoe het zorgcentrum handelde.
Aangezien het een hierargisch systeem betreft, wast een ieder zijn handen in onschuld.
Niemand neemt ergens de persoonlijke verantwoording over.
Of; ik kon niet anders want het is mij van hogerhand opgedragen..of degene onder mij heeft zijn taken niet zorgvuldig uitgevoerd.
Al met al een duidelijk begin van een ziekmakend en autoritair systeem. Zorgcentrum genaamd.
Bovenstaande beschrijving zegt reeds alles over hoe dit centrum in elkaar zit.

En dat is dan ook een voorbeeld waar de,door ons allen gefinancierde subsidie, verdwijnt. De bodemloze put van het misbruik.
Dan nu...hoe ging en gaat het er aan toe in dit zorgcentrum?
Natuurlijk gezien en beleefd door de schrijver in kwestie...Let wel, een willekeurige schrijver in een willekeurig zorgcentrum!
Deze schrijver vind het uitermate belangrijk dat deze zaken eens aan het licht komen, niet alleen voor zichzelf maar ook voor anderen die hier mee te maken hebben of krijgen.
Om het leesbaar te houden, verdeel ik dit verslag in delen, de verdeel delen! Mijn eerste lach komt nu eindelijk even los.


Vervolg;
Na het eerste aangedane onrecht volgt het verhaal van de verdere gang van zaken binnen dit zorgsysteem.
De behandeling is overduidelijk gericht op onderdrukking en monddood maken van de gedupeerde. En dat blijkt werkelijk hier iedereen te overkomen.
Veel maken er reeds een gehersenspoelde indruk en het is hard werken om daar ook zelf niet het slachtoffer van te worden.
En daar wordt door dit zorgcentrum dan ook werkelijk van alles aan gedaan! Nog wel onder de vlag van een christelijke instelling ook!
Hoe weinig anders is het hier dan hoeveel christenen denken over de islamitische benadering!
Dus bij het zien van de splinter..vergeet niet de balk eerst uit eigen oog te verwijderen! De uitroeptekens vallen inmiddels als een koude regen uit de lucht.
Reeds ontdaan van al je zelfstandigheid, lijk je volkomen machteloos. Waar dit morbide systeem dan ook dankbaar gebruik van zal maken.
Hun leugens en bedrog schieten als paddenstoelen uit de grond.
En dat in een democratisch systeem wat Nederland zegt te hebben... Anno 2018! Bijna onvoorstelbaar..totdat je gezegend wordt met het daarin zelf terecht te komen!
Zijnde weer volkomen bij je heldere verstand kan je dit inderdaad een vreemd soort zegen noemen.
De empathische ( proefondervindelijke) beleving ten voeten uit...

6 opmerkingen:

  1. Ik begrijp nog steeds niet dat dit kan. Ik begrijp niet dat ze je huur heeft opgezegd. Want je zou toch weer in de maatschappij moeten kunnen terugkeren? een dubbele hersenschudding geneest en waarom zou je met een depressie in een zorginstelling moeten zitten? Ik wens je veel sterkte, Walter. Hoop dat er een oplossing komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zal er zeker komen Geri! Al ben ik hier soms werkelijk doodmoe door...laat ik het zo zeggen; het recht zal zegevieren, op welke manier dan ook, zelfs als ze tegenwerken hier.
    Één ding kan ik wel zeggen; meewerken doen ze in ieder geval niet. Ze houden de kop in het zand'.
    Zou me niks verbazen als ze straks zouden zeggen; 'Goh, had u dat maar eerder vertelt! Want zo steekt het hier in elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sjeetje Walter. Niet leuk om maar zo te zeggen. Je kinderen kunnen je ook niet helpen? Maar geweldig hoe je ermee om gaat. Volgens mij kan ik dat nu wel zeggen zie het als een avontuur een proces. Ene keer zul je deze woorden wel een andere keer weer niet kunnen ontvangen. De weg is de weg, het leven is het leven en ja nu zit je in een uitdagende fase maar weer wel vol perspectief omdat je weer helemaal helder bent. Dank voor je delen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Karel, steeds meer ervaar ik het als een bijzonder geschenk. Een unieke kans om te leren leven met een ruim aanbod van zeer speciale ervaringen. Het geeft het leven een enorme vrdieping.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn Walter, fijn dit te lezen, ik blijf je levensreis volgen boeiend en inspirerend. :)

      Verwijderen
  5. wat een uitdaging om hier weer uit te komen
    zo vreemd dat die maatschappelijk werkster je huur kon opzeggen, je zou toch denken dat dat aan de kinderen of andere familie is

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com