Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





maandag

Is het toeval als er iets op je pad komt?



Over het hieronder staande filmpje, betreffende de schrijver en het boek, kan ik zeggen;
Nee, dit was geen toeval, want dankzij de ervaringen in mijn leven, dacht ik al zo!
En toen kwam dit boek op mijn pad...hij beschrijft het zoals ik dat ( nog) niet zou kunnen, en soms gaat hij dieper en verder dan dat ik, uit mezelf, zou durven gaan.

Vandaar ook dat mijn schrijven daarover altijd in betrekking staat tot mijn persoonlijk ervaren.

Juist in de situatie waarin ik nu verkeer, zie ik helderder ook hoe systemen mensen ziek kunnen maken. Of ook houden!
Die kant van zijn inzichten heb ik in dat boek niet kunnen vinden, althans hoe ik me dat boek nú herinner!
Het zou een goede reden kunnen zijn om het boek opnieuw te lezen.
Gek genoeg is het me vanwege dit systeem 'afgenomen'.
Anders gezegd, mijn boeken zijn gewoon door de maatschappelijk werkster van deze instelling bij de kringloop gedumpt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com