Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Leven we allemaal in ons eigen cocon?


Deze gewaarwording begon met een redelijk eenvoudige gedachte;
'Het zijn geen van allen prettige mensen hier, stuk voor stuk.
Geen mensen waar ik vanuit een vrije keuze mee om zou willen gaan'.
Gek genoeg ontstond die gedachte juist doordat ik een open en eerlijke verzorgster sprak. Normaal werkte ze nooit op deze afdeling, vandaar dit onverwachte gesprek...

Maar van het een kwam het ander, ik ging naar bed en viel in een diepe slaap.
Akelig werd ik wakker met een koortsachtig gevoel, het 'zomergriep'gevoel.
En toen ging het cocon gevoel een eigen leven leiden, nota bene stond de muziek van Hauser op via het internet .
We leven werkelijk allemaal in ons eigen cocon, zonder uitzondering!
Maar wacht even...ik ben anders! Want ik verdiep me werkelijk overal in, leef mee met mensen...durf de dingen aan te pakken en onder ogen te komen. Verder lees en bekijk ik alles wat er tegenwoordig maar mogelijk is!
Ben niet aan één theorie, godsdienst of religie gebonden.
Heb niet eens een vaste politieke overtuiging!

Hoe kom je erbij dat ik  in een cocon leef?

Ja, en toch doe je dat.
Denk er maar niet eens over na;
Ook jij leeft in een cocon!

3 opmerkingen:

  1. Hoe ik jou ken leef je echt niet in een cocon Walter. Precies wat je zegt, je leeft mee met mensen, je intentie is om wakker en eerlijk te zijn wat is er mooier? Ik vind het fijn deelgenoot te zijn van je leven al is het dan virtueel. Je bent een mooi kostbaar mens. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo kijk ik ook naar jou, Kagib! Over dat leven in een cocon...misschien wijd ik daar nog wel eens een stukje aan! Dank voor je reactie, want die zijn me zeer dierbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als dat cocon voorzien is van ramen die je kunt openzetten voor heen en weer verkeer, dan is dat toch niet erg. Soms is het heerlijk de boel 'even' af te sluiten om daarna weer met open blik naar buiten te treden.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com