Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Bewust-Zijn en Zelfonderzoek.



Als je wereld op zijn kop staat!
Dit geschreven vanuit een persoonlijke ondervinding en beleving;

Vanaf je aardse moment van het bewust zijn, begint onze reis door het Leven.
Sommige noemen het de Weg.
Dat vind ik een mooie omschrijving en dat ervaar ik dan ook zo.
Iedereen ervaart dit op zijn of haar eigen manier en heeft vaak grotendeels te maken met je opvoeding en je omstandigheden.
Een diep spirituele omschrijving laat ik, al schrijvende, op dit moment even achterwege en ga gewoon uit van het 'dagelijkse leven'.
Het mooie is dat we kunnen zeggen dat iedereen vanuit de Grond in dit leven 'wordt' gezet en in die zin zijn we allemaal gelijk! 
Het Leven is ons gegeven...Door wie of wat en waarom laten we buiten beschouwing.
We Zijn er..... en dus allemaal in de grond gelijk
Toch is er de schoonheid van het Leven dat we allemaal enorm verschillen!
Het Hart zit en blijft op dezelfde plek, maar onze talenten verschillen op een wonderlijke manier.
We vullen elkaar aan...en dat is het bijzondere van het Leven.

Juist hierin kom ik het holisme tegen;
Alles heeft met alles te maken!

Ter afsluiting nog even mijn persoonlijke beleving over bewust zijn en zelf onderzoek.
Het Leven heeft mij in een totaal onverwachte situatie gebracht!
Dit overkomt bijna iedereen een keer in zijn of haar leven en...
het is aan ons wat we er mee kunnen of wat we ermee doen.
Nu blijkt dat ik een strijder ben, geen vechter...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com