Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zaterdag

Een verslag van 'zelfstudie'. Deel 1.

In feite wordt dit gewoon een verslag van hoe ik met zelfstudie bezig ben.
Ben er nog op aan't studeren....

Mijn eerste begin van een 'verslag'.
Een keuze maken van de onderwerpen.
A. Mens en maatschappij.
B. Holisme in deze tijd.
C. De mogelijkheid tot 'heelwording'.

Om het haalbaar en mogelijk te maken kies ik daar twee dagdelen per week voor.
Dat tracht ik in een openbare omgeving te doen, dat houdt mijn studie duidelijk levendig.
De voorbereidingen doe ik privé.

Het zoeken naar studie-materiaal.
Een groot gedeelte besteed ik aan het daadwerkelijk bestuderen van mensen en hun gedrag.
Op zich heb ik er kennis van hoe je dat aanpakt.
Door de jaren heen opgepikt.

In een openbare ruimte zal ik niet werken via mijn laptop
maar altijd met de beschikbare 'handzame' mogelijkheden, zijnde
boeken, vooraf reeds gemaakte korte verslagen
en ter plekke het schrijven op zich.
Vaak geïnspireerd door wat er om mij heen gebeurt en
de stemming op zich.

Per tijdsbestek kies ik gericht een onderwerp.
Op dit moment ben ik vooral bezig met de mens en zijn levensvisie
en levenshouding.
Natuurlijk ook wat mezelf betreft.

Alhoewel ik deze verslagen in eerste instantie voor mezelf schrijf
mag ik stilletjes hopen dat ik daardoor ook anderen inspireer!
😊


2 opmerkingen:

  1. Zelf wordt ik inderdaad geïnspireerd door jou omdat je uit een diep dal naar boven bent gekropen, houden zo hé walter!

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com