Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





maandag

Geboren in de schaduw van...


Betekent dat iets, en over welke schaduw spreek je dan?
Alleen uit persoonlijke ondervinding ken ik de schaduw van;
1940-45, DE SCHADUW VAN HET NAZISME.
De schaduw van de massamoord op onze  joodse medemensen.
In die schaduw ben ik verwekt en geboren..

Was ik een 'zwarte man' geweest dan was ik geboren onder de naweeën van het misbruiken van mijn medemens, mijn voorouders
Een schaduw die minstens zo duister is!

Maar laten we kijken naar hoe dat voelt?
En weer, de ene mens is de andere niet.
Sommige zijn blij dat het achter de rug is
en dat ze weer gewoon van het leven kunnen genieten.
In een vrij(?) land als het onze.

Er is zelfs een stroming die de medemens als homo, lesbo, bi, trans of wat dan ook
volkomen serieus gaat nemen.
We zijn die we zijn.
Ieder op zich een waardevol medemens.

Maar wat houdt die schaduw in?
Stel dat ik de universele her-innering zou hebben
aan die joodse zwangere vrouw
die tijdens haar 'vergassing' haar baby verloor
die letterlijk opgevangen werd door een jonge duitse soldaat
die ondanks alles het hart op de juiste plaats wist te behouden!

Een letterlijke her..... Innering die ik gevoeld, geroken en in pijn beleefd heb?
Hoe werkt dan deze schaduw in je door?








1 opmerking:

  1. je antwoord is al goed genoeg voor me :o)
    maar de vraag is wat moeilijk, zo vroeg in de morgen
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com