Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

'Vrij van ketenen'.



Albrecht Haushofer

Sinds weken ben ik nu aan hand en voet
van ketenen vrij. Ik hoef niet eens te vragen
of ik ze lang of kort maar heb gedragen,
of ik een tweede keer ze dragen moet.

Zij hebben mij geleerd dat andere banden
moeilijker te dragen en te slaken zijn:
begeerten , wensen  - die in kinderpijn
de trotse man, de grijsaard nog doen stranden.

De grote bandensmeders, die het hart verkillen,
de lusten van de wil, die Boeddha mijdt, 
waaraan het christendom de zonde wijt - 

die bandensmeders , die Genade loochenen willen - 
Ben ik van hen nu vrijer dan ik was,
dan is 't het laatste halve jaar dat mij genas...


Valentin Wember   De wil tot vrijheid
Uitgeverij Vrij Geestesleven








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com