Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

De strijd om de vrijheid.






Wie waren of zijn daarin onze grote voorbeelden?
Voor mij blijft het grootste voorbeeld Jezus Christus.
(sprak de boeddhist?)
Er zijn zelfs bevindingen gedaan dat hij van oorsprong zelf, een boeddhist was!
Mij maakt dat werkelijk niets uit, ik kijk alleen naar het verhaal dat over zijn leven verteld is.
Waar of niet waar, ook dat is niet belangrijk.
Het gaat er uiteindelijk om; wat kunnen we met zijn boodschap?
Wat hij mij vooral leert is waar ik niet meer in tercht hoef te komen,
namelijk het sterven aan het kruis.
De symboliek vertelt eigenlijk terecht;
Hij is voor onze zonden aan het kruis gestorven.
Of was het dóór onze zonden?

Helaas wordt dat nog steeds op een vreemde manier geïnterpeteerd (uitgelegd, opgevat), alsof nu alles reeds voor ons gedaan is!
Het sterven aan het kruis is idd door hem gedaan, waardoor wij dat op zich niet meer hoeven!

Maar, ook dankzij zijn verkondigingen vóór zijn kruisdood kunnen wij leren
waar hard aan gewerkt zal moeten en blijven worden.

Onze wezenlijke vrijheid,
 een vrijheid die tot in het oneindige zal reiken.






2 opmerkingen:

  1. Hee Walter. Ben je net als ik alles op 1 blog aan het zetten of is er iets anders aan de hand/ Spijkerbed is verdwenen he.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com