Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Op zoek naar mooie ctaten.



Ojee, hieronder citeer ik mijzelf!
Om het goed te maken zet ik er een ander citaat achter!

Wat is er aan de hand?
Niks meer voelen, waar komt dat door en wat is er eigenlijk gebeurd...
Zou het een vorm van automatische zelfbescherming kunnen zijn...
Geen kwaadheid, geen verdriet, maar ook geen blijdschap.
Alsof mijn hart plotseling leeg is als een verlaten plek.
Vandaag had ik alle reden om mij niet rustig te voelen,
maar toch...ik voelde niks.
Deed mijn dingen, deed mijn humor, deed van alles.
Maar waar was IK?
Toch was ik vanmorgen vroeg, tijdens het studeren, 'warm' tegen iedereen die mijn pad kruiste.
Kreeg zelfs van twee dames, vlak achter elkaar een kop koffie.
O, wat aardig van je, nu heb ik er twee.
Ik schreef op wat ik die ochtend zag gebeuren om mij heen
en ik las Kagib's boek en schreef er kleine stukjes over.
Het raakt me altijd, maar...
Maar het was zo gewoon geworden.
Ik ontbeet gewoon mee en raakte samen met An,
in een onbedaarlijke lachbui, vanwege een lepeltje dat aan de andere kant een vorkje was.
Daarna deed ik mijn ding, zodat ik nu weer voorlopig internet heb.
De man legde mij alles uit, terwijl hij het voor me regelde en ik was voorkomend, humoristich, vriendelijk en beleefd.
Alsof ik de eerste robot was die werkelijk kon voelen!
En op mijn kamer ben ik begonnen met het beloofde schilderijtje van iemands dochtertje.
Nu zit ik dit allemaal te typen en...
voel eigenlijk niks.

Is er morgen weer een dag? 

 Dat denk ik dan maar.



🙇

Citaat Krishnamurti.
Uit; De enige revolutie;


blz, 129   Over meditatie;
Meditatie is het totaal van alle energie.  Ze kan niet stukje bij beetje verzameld worden door dit af te wijzen en dat af te wijzen, door dit te vangen en dat vast te houden; maar ze is veel meer de totale afwijzing, zonder enige keus, van alle verkwistende energie.
Keuze is het resultaatvan verwarring; de essentie van verkwiste energie is verwarring en conflict.
Om ieder ogenblik duidelijk te kunnen zien wat is, behoeft men  de aandacht van alle energie; en daarin schuilt geen tegenstrijdigheid of dualiteit.
Deze totale energie ontstaat niet door onthouding, door de geloften van kuisheid en armoede, want alle beslissingen en handelingen van de wil zijn een verspilling van energie, omdat het denken erin betrokken is, en het denken is verspilde energie; waarneming echter nooit.
Het zien is geen vastberaden inspanning.
Er bestaat geen 'ik wil zien', maar alleen zien.
Waarneming zet de waarnemer opzij, en dat is geen verspilling van energie.
@ Liefde is geen verspilde energie, maar wanneer het denken haar tot genot maakt, dan vernietigt de pijn de energie.
Het totaal van energie, van meditatie, breidt zich steeds uit, en handelen in het dagelijks leven wordt er deel van.
J.Krishnamurti.

Kleine toelichting van mijn kant;
Citaten plaats ik alleen als ik mezelf daarin herken en uit ervaing heb doorleefd.


Potjes met zout
verdeeld over je kamer
zuiveren de lucht van negatieve energie.

Geloof/bijgeloof.

🙏





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com