Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zaterdag

Weer over het Boek.






Het boek voor mij is nu Kagib's boek.
Tijd voor de Sleutel.
Een boekbespreking dat eigenlijk helemaal geen bespreking nodig heeft!
Ben inmiddels alweer een stuk verder met het boek, niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk!
En ja, ik lees het méér dan aandachtig, ik beleef het...
De enige vragen die het bij mij oproept zijn;
Vragen aan mijzelf, bijdragend aan mijn zelfonderzoek.
Dat kan je werkelijk nooit genoeg doen, want elke dag is er weer één om van te leren.
Dankzij dit boek word je daar enorm toe geïnspireerd en nooit naartoe gemanipuleerd of gedwongen...
Niks van dit alles!
En dat is juist het bevrijdende van zijn manier van schrijven en niet in de laatste plaats van de onderwerpen die ter sprake komen.

De onderwerpen tot nu toe waren;(maar die komen pas later aan de orde, want...)
Ojee, ik ben al op blz.79!

DE NIEUWE MENS.

Op dit moment denk ik werkelijk even, had ik maar 100 van deze boeken tot mijn beschikking, dan zou ik....
Maar nee, juist dit past niet bij het boek.
Dit boek mag je zelf willen ontdekken.

Vandaag vermeld ik de dingen even met terugwerkende kracht;
Blz.76  (Een aankondiging van wat komen gaat)

blz.77.
Hoofdstuk 10 een groeiproces.

stukje ervan; Het gaat om het onderweg zijn.
Samen onderweg zijn.

VERANDERING
stukje;Het gaat er dus niet om dat we dezelfde blijven, .........


ARBEIDSETHOS
begint met;Waar we nog steeds heel erg aan vastzitten is het arbeidsethos.....

RUIMTE VOOR INNERLIJKE GROEI.
willekeurig stukje; Ware verbondenheid met elkaar. Niet gebonden aan elkaar....

Voor nu afsluitend waar ik mee begon;
DE NIEUWE MENS.
Het deed me schrikken, want ik herken mezelf in deze nieuwe mens, maar weet tegelijk hoe eenzaam dat soms voelt...
Later ga ik daar graag dieper in op; De nieuwe mens!

Voorlopig ga ik eerst even terug naar het begin van dit boek;
Tijd voor de Sleutel.

💚
🙏






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com