Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

De afronding van; Kagib's boek. Tijd voor de Sleutel.



Vooropgesteld, dit is niet bedoeld als een soort recensie, zelfs niet eens als een beoordeling.
Alhoewel ik graag vertel hoe ik zijn boek ervaren heb!

Persoonlijk ervaar ik het als; vernieuwend, ondanks dat het over zaken gaat die altijd al in mijn hart leefde. Toch stimuleert dit boek mij om helemaal opnieuw mezelf te onderzoeken, nieuwe manieren van de situaties te bekijken. Vandaar voor mij, Vernieuwend.

Alhoewel ik tegen het eind van zijn boek, voor mij begonnen op blz 104 'SLEUTELTEKSTEN' 
toch even een moment kwam van; maar wanneer komen de oplossingen eindelijk eens duidelijk naar voren!
Gelijk leerde ik een les, ik had heel goed door dat de oplossingen binnen onszelf zitten en dat het slechts een kwestie is van ze 'vrij'  te laten!
Mijn les hierin was op dat moment: Ga geen valse verwachtingen hebben op momenten dat je niet lekker in je vel zit! Leg iets gewoon even opzij, en pik de draad weer op als je je wat beter voelt!

Dat geldt eigenlijk voor alle inzichtgevende boeken.
Want zo is het mij ook vergaan bij Krishnamurti en Dürckheim.
Juist in mijn mindere periode kwam ik met deze mensen/schrijvers in aanraking...
En van binnen reageerde ik er negatief op, zo in de trant van; Zij hebben makkelelijk praten.
En....wat doen zij vreselijk ingewikkeld, wat staan ze ver van het echte leven!
Gelukkig leeft altijd degene die ik werkelijk BEN in mij...vandaar dat het lampje in mij was gaan branden dankzij deze schrijvers...

Kagib daarentegen 'kende' ik al 10 jaar via zijn blog, en de eventuele weerstanden  tegen bepaalde begrippen had ik gelukkig reeds overwonnen...
Tijdens het lezen van zijn boek bleken er toch nog kleine restanten daarvan bij mij te zijn achtergebleven...
Maar juist door mijn overwinning daarop kon ik steeds weer met een vrije blik verder lezen.
En dat is ook te danken aan de manier waarop hij schrijft...er is nooit een ondertoontje van wat wij eigenlijk zouden moeten, integendeel.
Het is enkel inspirerend en inzichtgevend, hetgeen we in dit boek uit vrije wil kunnen ervaren.

Dus, hoe ga ik verder met zijn boek?
Vanuit deze inspiratie en vernieuwde zingeving ga ik aan de slag en werken aan...
Werken vanuit die ik werkelijk Ben..
En die valt nou eenmaal bij iedereen wel eens een moment of zelfs een periode in slaap.

Dank je Karel, voor je bijdrage aan een betere Wereld,
Juist door dit boek dat ons stimuleert tot een werkelijk na denken en na voelen.

🙏

2 opmerkingen:

  1. Dank voor de aandacht die je gegeven hebt aan mijn boek, dat je het echt tot je hebt laten spreken, en je delen hierover, Walter. Wie weet heb je er iemand mee mogen raken in je geraakt zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com