Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





woensdag

Over Tijd en 'je ergens in verliezen'.


Wat is tijd eigenlijk, bestaat er wel zoiets als 'Tijd'?
Einstein en vele anderen hebben/hadden daar verregaande theoriën over, net zoals de spirituelen, de theoretici en de realisten.
Interessant om je daar tijdelijk in te verdiepen. TIJD-elijk, inderdaad.

Hoe ga ikzelf met tijd om?
Heel simpel, gewoon om te gebruiken voor afspraken en om zelf mijn dag te kunnen indelen.
Natuurlijk gebruik ik het begrip Tijd liever wat speels en ruim, tenzij het om 'verplichte' of aangegane afspraken gaat.
Een zeer handig hulpmiddel, ook om te kunnen samenwerken met anderen en systemen!
Het begrip; 'Ik heb daar geen Tijd voor', of, 'ik sta onder tijdsdruk', of, 'mijn tijd zit erop'.

Enz.enz. eigenlijk een negatieve manier van omgaan met 'TIJD'. 

Los daarvan zijn er boeiende speelfilms over, vooral in de SF branche...leuk om even je 'tijd' mee te vullen op een aangename manier.



Verlies jezelf maar beter niet in allerlei theoriën over het begrip 'TIJD'.
Tenzij je dat een aangenaam en interssant 'tijdverdrijf' vindt.





Tijd...



1 opmerking:

  1. Ik vind tijd een raar fenomeen. Je zou zeggen dat ik nu ik met pensioen ben ik zeeën van tijd heb. Maar niets is minder waar. De "echte" tijd komt niet overeen met mijn innerlijke tijd. Ik erger me daaraan. Ik moet echt heel goed opletten om "bij de tijd" te blijven. Ik vind het zo'n gek fenomeen.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com