Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Als depressiviteit en vervreemding invoelbaar blijft...

Soms missen we ineens een...Doel.


Heeft het zin om je af te vragen waarom je bepaalde eigenschappen hebt?

Maar is het niet gewoon zo dat iedereen ze kan hebben, zo nu en dan?
Net zoals een plotseling 'vervreemding' voelen, alsof je er zelf niet echt bij bent...

Wat er wel veranderen kan is de mate waarin ze over je heen komen, zeg maar, zich in je gaan nestelen.
Daar komt nog bij dat niemand er graag over praat en zeker niet in de 'ik' vorm!
Zo kan het 'je' gebeuren dat je dingen ineens ervaart alsof je een buitenstaander bent.
Dat kan een erg eenzaam gevoel geven.

En dan die depressieve gevoelens die 'een mens' zomaar vanuit het niets kunnen overvallen!
Alweer zo'n toppunt van eenzaamheid, alsof je er niet meer bent...

Tja, en dan schrijf je dit en dan leest mogelijk een ander het.

En wat dan?
Wie schiet er iets mee op?

Wat mij zelf wél opvalt is, dat ik er geen gevoelens van vervreemding bij had...


2 opmerkingen:

  1. Ik heb een neef, zoon van een zus van mijn moeder, die pas op zijn 53-e jaar heeft ontdekt ook aan bipolariteit te lijden. En zijn zus heeft dezelfde moeilijkheden als ik gehad (en heeft ze deels nog). Verder zijn er in ons gezin, dat uit liefst 11 kinderen bestond, minstens 4 andere personen die problemen hebben. Zeker staat er ook een aangeboren verhoogde gevoeligheid achter, waar je niets aan kunt doen. Strategieën ontdekken en toepassen om bepaalde moeilijkere situaties beter het hoofd te kunnen bieden, kan zeker helpen. Ik heb hier mijn enorme baat gehad aan een jarenlange psychodynamische psychotherapie (gesprekstherapie). Ken hier ook mensen met bipolariteit die nut hebben gehad aan gesprekken van die aard. In ieder geval...Sterkte, Walter ...and a big hug!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je hier op deze manier op reageert! Zelf heb ik er veel aangedaan en het is mij gelukt om het 'leefbaar' toe te passen. Uit sommige dingen haal ik zelfs mijn voordeel.
      Hooggevoeligheid heb ik altijd al gehad...er mee om kunnen gaan, maakt het tot een geschenk.
      Soms wel een moeilijk geschenk! Dank je Lia!

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com