Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

De Totale Verandering met een totale inzit.



Zodra er iets zinnigs bij me speelt, ga ik het beschrijven.
Nu even over de voeding als medicijn en mogelijks zelfs als geneesmiddel.
Voordat ik de dag werkelijk actief begin maak ik een 'medicijnvoeding' klaar.
Dit keer een bakje volle yoghurt met daarin 2 tenen knoflook uitgeperst, een schep honing, flink wat kaneel, wat muesli, wat extra rozijnen, een appel en een mandarijn.
Daaraan toegevoegd een flinke scheut olijfolie.
Niet aantrekkelijk misschien, maar het went en op den duur ben ik het lekker gaan vinden.

Daarna ga ik wat tijd besteden aan een yoga meditatie oefening én een massage van de benen.
En wat tijd hebben betreft, tijd bestaat niet, tijd voor iets maak je!

Om 8 uur is mijn gezamenlijke groeps-ontbijt en daar doe ik aan mee om sociale redenen.
Sociaal gedrag, maar dan wel vanuit de grond van je Hart!

Indien er ruimte is...of die ik kan maken zonder stress op te leveren, zal ik weer een stukje verder schrijven vandaag; 3-1-2019.

7:39 uur Weer een stukje erbij. Dit keer over de taboes bij het ouder worden.
Het blijkt dat ik (wij?) regelmatig last heb van plotselinge duizeligheid en blijkbaar bazuinen we dat liever niet gelijk rond, want stel dat...
En met een stok gaan lopen is werkelijk beneden je waardigheid, je valt liever om dan een arm of heup te breken!
Proefondervindelijk heb ik dit om mij heen zien gebeuren...er zijn zelfs mensen onnodig door overleden!

Dus als een wonderlijk geschenk kreeg ik zo'n speciale wandelstok van een jongeman cadeau!
Had het misschien te maken met het feit dat ik open en eerlijk was geweest over mijn duizeligheid?
Deze stok blijkt een hele geruststelling te zijn en ik heb nu al geleerd daar niet te veel op te gaan steunen!
Je neigt dan letterlijk de andere kant op te vallen...
Ik gebruik hem nu vooral om slechts even de grond aan te raken.
En dat voelt goed!
Volgende keer meer taboes, in de trant van; daar praten we liever niet over..en..dat hoeft niemand te weten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com