Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





vrijdag

Hoe ga ik dit aanpakken?

Voorop gesteld, klakkeloos citeren doe ik zeker niet, maar ook niet persé mijn eigen draai eraan geven!
Hooguit mijn eigen manier van beleven erin mengen...
Deze 7 wetten zijn in een bepaalde volgorde beschreven in dit boek.
Mijn eerste 'draai' is de 'wet' nemen die het meest behandeld wil worden en de eerste heeft dus te maken met;
 Loslaten  ( gerelateerd aan de themaweek van Spijkerbed)


Dat wordt deze keer wet 6;
De wet van het afstand nemen.

Citaat uit het boekje van Deepak;


6.
De wet van het afstand nemen

In afstand nemen ligt de wijsheid van de
onzekerheid  besloten...door de wijsheid van de
onzekerheid raken we vrij van ons verleden,
van het bekende, van de gevangenis
van de conditionering.
En is onze bereidheid in het onbekende, het veld
van alle mogelijkheden, te stappen, geven we ons
over aan de creatieve geest die de dans van het uni-
versum choreografeert.

Dit begin van de serie sluit ik voor vandaag af met een persoonlijke noot.
Deze 'wet' heeft voor mij alles te maken met het loslaten.
Het laat mij zien hoe het loslaten kan werken.
Afstand nemen van dingen en situaties is niet altijd makkelijk.
Maar mijn beleving en ervaring is dat het uiteindelijk genezend werkt.
Voor Lichaam, zowel als Geest.
Het vereist inzet, dat wel...en als dat je lukt kom je een heel stuk verder!

Zo, de kop is eraf..
Ben zelf reuze benieuwd naar wat er verder gaat ontstaan
door dit gegeven....

😇
🙏


2 opmerkingen:

  1. loslaten... hmmm da's voorwaar niet eenvoudig als je krampachtig met twee handen staat vast te houden hé

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com