Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Welke wet hoort er bij de dinsdag? Deepak Chopra.







Eerst maar eens het begrip; 'De wet ' aanpakken.
Deze benaming kan bij sommige van ons weerstand geven, daar lees ik steeds beter doorheen.
Ik heb mezelf aangeleerd gewoon eens eerst te kijken wat iets met me doet en wat ik er mee kan!
Op die manier heb ik ook door de jaren heen Kagib (klik) steeds beter kunnen lezen...
Want hoe je het ook wend of keert...woorden kunnen bepalend zijn.
Woorden en begrippen...
Daar ben ik aardig doorheen gekomen, maar dat gaat niet vanzelf en dat is maar goed ook!
Hier ga ik nog wel eens een andere keer op in.


2.

De wet van het Geven



Het universum functioneert door middel van dynamische uitwisseling...geven en ontvangen zijn verschillende aspecten van de stroom van energie door het universum.
En in onze bereidheid datgene te geven wat we zelf willen hebben. zorgen we ervoor dat de overdaad van het universum door ons leven blijft circuleren.


Dit broze vat dat u keer op keer leegt, en steeds weer vult met vers leven.
Dit fluitjes van riet dat u over heuvels en daardoor dalen heeft meegedragen, en waardoor u eeuwig jonge melodieën heeft geblazen...
Uw oneindige giften kan ik slechts in mijn kleine handen opvangen. Eeuwen gaan voorbij, en nog steeds schenkt u, en er is nog steeds ruimte te vullen.
Rabindranath Tagore, Gitanjali


Eerst had ik bedacht nog een extra stukje uit deze tekst te citeren, ondertussen dacht ik; "De herfst en de winter   komen er weer aan...niks griepprik, gewoon extra werken aan mijn weerstand.
Straks gekookte rode bietjes kopen en olijfolie om in te bakken, enzo....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com