Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

Schrijven voor...Niemand.



De Leegte om ons heen...


Een 'gewaarwording' in de nacht.
Waarom zou je iets delen wat zeer waarschijnlijk niemand begrijpt?

Omdat niemand het leest.
Maar lees het gerust.
Vannacht had ik weer eens plotseling de ervaring van het 'verdwijnen'.
Ik kwam terecht in het bewuste onderbewustzijn.
Ons tweede bewustzijn.
Daar waren geen woorden meer en gevoelens werden stil.
Toch werd er iets gedacht...maar dat is dan niet meer
dan het Bewust Zijn!
De stilte trok golvend door mijn innerlijke ruimte.
Denken zonder woorden.
Aanwezig zijn in het Niets...

Totdat ik weer terugkwam in het bewuste zijn.
'Waarom gebruiken we toch altijd zoveel woorden?
Woorden waarmee we elkaar willen overtuigen van wat we denken en hoe we denken.
En ik dacht;
Doe daar maar niet meer teveel aan mee.
Laat het maar rusten als je niet begrepen wordt.
Wees je maar in Stilte bewust van het Zijn.






1 opmerking:

  1. En als je nou de mensen liefhebt. Is er dan geen behoefte om te delen? Er zijn er die dat wel deden. Net zoals jij (en ik)dat ook toch altijd weer probeert. Dat is toch mooi?

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com