Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Een psychose ervaring




Het zat er al een tijdje  tegen aan.
In een psychose geraken....
Maar aangezien ik de ervaring al ken (2x)
weet ik ongeveer wat te doen en wat niet te doen.

Ten eerste drukte absoluut vermijden, net als dingen die mij

opwinden, onrustig maken...
Liefst weinig of zelfs geen tv kijken.
Geen stoffen nemen die je extra prikkelen, zoals b.v.
koffie, cola of andere opwekkende dranken,
dat geldt ook voor voeding waar veel specerijen in zitten.

En natuurlijk zoveel mogelijk water drinken!

Zo merkte ik al een tijdje dat ik steeds drukker leek te worden
tijdens de gezamenlijke maaltijd en dat komt omdat mijn ervarings -vermogen op scherp staat....

Indien het lukt zoveel mogelijk slapen, waarin dan veel lucide dromen opduiken. Die ervaar ik letterlijk alsof het echt is.

Maar het heeft te maken met een  noodzakelijk verwerkingsproces.

Tevens goed op blijven letten dat ik mijn gevoelens herken en die als erbij horende een plek geef.


Dit schrijven is de enige weg die ik zal gebruiken om het voor mezelf op een rij te kunnen zetten

Mijn ervaring was dat hulpverlening aan je kan gaan trekken
dus die blijf ik zoveel mogelijk uit de weg, veel blijken weinig praktijk ervaring met de psychose te hebben.

Voor mij betekende dat de z.g. medicijnen de situatie alleen maar deden escaleren.


Heel vaak schamen we ons voor dingen die eigenlijk weinig mensen durven te delen...

Iets willen delen hoeft geen klagen te zijn!




2 opmerkingen:

  1. Ik vind het mooie heldere aanpak Walter, wat wel wat niet. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het blijft zinnig om over deze dingen te schrijven. Dank je Karel!

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com