Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zaterdag

Loslaten...

 

Achter de schermen hebben we vaak een duizend dingen in gedachten, zonder dat we ons dat bewustzijn...


Een makkelijk woord, loslaten.

Maar veel moeilijker dan we ons realiseren.

Heel vaak blijven dingen rondhangen in je 'onderbewustzijn.'

Want hoe doe je dat eigenlijk, iets loslaten?

Laat ik daar maar eens aandacht aan schenken in mijn 'Dagboek'

op mijn Proefblog.


Proefblog (klik)



💁


5 opmerkingen:

  1. loslaten....een plaatsje geven.... allemaal termen uit de hulpverlening. Is lief bedoeld denk ik altijd, maar je hebt er niks aan.
    Want inderdaad: hoe dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Joo,vanuit de hulpverlening moeten we het niet hebben. Het is een kwestie van zelf ontdekken en constant oefenen! Op dit moment vind ik steun in meditatie, oftewel trachten rustig naar mezelf te kijken. Maar moeilijk blijft het vaak wel.
      Fijn dat je reageert, dank je...

      Verwijderen
  2. loslaten is moeilijk, zeker als je alleen bent en het gemis zo groot blijft dat het leven zinloos lijkt

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com