Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Mijn laatste vrijheid. ( De wil tot...)


Mijn laatste vrijheid is niet voor boven jouw bank.


 Vrijheid blijkt een onmogelijk maar onuitputtelijk onderwerp.

Het is een kwestie van een persoonlijk invullen.

Want waar en hoe voelen we ons vrij?

Dat het een behoefte is dat weten we, vooral als we met 'onvrijheid' worden geconfronteerd.

Altijd concessies doen, dat is de enige mogelijkheid die we hebben!

Totaal alleen leven lukt niemand.


Maar er is De grote Waanzin waarin we niet mee moeten gaan.

De grote Waanzin is...dodelijk!

Hoe simpel ook, mijn grootste vrijheid ligt in het schilderen.

Maar zelfs die heb ik moeten 'ontdekken'.

Want hoe vaak dacht ik, soms onbewust, aan wat mensen mooi zouden vinden?

Totdat ik daar langzaam mee ging stoppen...

Aan mijn laatste vrijheid heb ik gisteren en vandaag gehoor gegeven...



Over hoe de ander zich vrij kan voelen?

Ik zou het graag van je horen! 🙇

Heel graag zelfs....

Want dan pas krijgt bloggen weer echt zin.


💕



3 opmerkingen:

  1. Mooi schilderij Walter. Ik denk dat vrijheid alleen in de geest en het bewustzijn mogelijk is. We leven nou eenmaal in een dualistisch leven. Wat goed is voor de een is niet goed voor de ander. En idd met schilderen zijn we vrij als we het onszelf toestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als Elly denk ik,dat vrijheid in jezelf ligt. En op verschillende manieren tot uiting kan komen. De één schildert,een ander ervaart het in de natuur.Maar de laatste tijd valt het niet altijd mee bij die eigen vrijheid te komen. Ik raak soms verstrikt in de uiterlijke onvrijheden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je ..Dat de vrijheid in onszelf ligt ben ik mij al vele jaren bewust. Ben in veel situaties geweest dat ik mij totaal onvrij voelde, maar heb van binnen altijd mijn vrijheid behouden... Het Nu is een moeilijke tijd.

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com