Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zaterdag

De black boeddha als nachtblogger.




 Hoe kwam ik toch aan de naam van de black boeddha?

Gewoon door me bewust te zijn van de schaduwkant van alles!

Want ik 'voel' me verwant met het boeddhisme..

Verwant, meer niet!

Iets zijn lost nooit iets op, vaak geeft het juist verdeeldheid.

De schijnbare verdeeldheid waar we nu doorheen gaan.

Als we onzeker zijn zoeken we de verdeeldheid op.

Dan kun je immers zeggen; 'Aan mij of ons ligt het niet, het ligt aan de anderen!

Welke anderen eigenlijk? Hoe zou je die dan benoemen?

Een politicus heeft daar zo zijn trucjes voor...

Hij/zij praat vanuit een afstand.... een persoon zijn kan niet meer.


Bang zijn voor de anderen, dat is hun oplossing!

Dus zaaien ze tweedracht... en als we dat zelf ook voelen

( die angst) dan lossen we dat ook op hun manier op.



Slaap lekker...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com