Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

De Nachtblogger is er weer even....





 
De tijd verandert....

Alles verandert...en ik zie toe maar blijf gewoon IK.

Een toeschouwer was ik als kind al... kan het mij nog goed herinneren,

in de bus, in de tram en tijdens onze 'bezoekjes' aan en door wie dan ook.

Tegenwoordig kijk ik nog steeds en....'beoordeel', en dat is anders dan oordelen.

Soms spreek ik mij uit, vaak in een humoristisch jasje, dat gaat gelukkig vanzelf.

Weet iedereen dat alles aan het veranderen is en dat dit verder gaat dan dat anderen dit doen?


En dan denk ik; was ik maar een dromer en een echte fantast!

Dromen doe ik alleen als ik slaap.

Zoals vannacht; Zat aan tafel met 3 anderen... waar is de vierde dacht ik nog?

Iemand zei; je bent zelf die vierde! De droom ging dieper dan ik nu kan verwoorden.


Terug naar het NU...

Alsof er iets anders is dan het NU!

Want eigenlijk leven we constant op onze herinneringen..

De oude en die van een seconde geleden..

Voor mij zijn de oude van toen ik 30 was vaak de heftigste en dan denk ik;

Wie was ik eigenlijk en waar ging ik doorheen?

Terug naar het onvermijdelijke NU.

Had weer in mijn bedbroek geplast, dus ging ik mijn bed uit

en mijn broekje vervangen.

Zo kan dat gaan in een NU dat nu alweer een toen is..


Gisteren bleek ik niet meer zo goed tegen de hitte te kunnen,

vandaag schijnt het erger te worden.

Maar juist door dit soort dingen blijf ik van het leven houden.

Ik blijf dus 'benieuwd' nar alles wat er komen gaat,

Want alles wordt het NU.





5 opmerkingen:

  1. Tja alles verandert doorlopend. Er is geen moment hetzefde. Sterkte met de hitte walter. En dan toch maar een koud kontje?🤣

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hhaha, Elly... ja want ik bed lig ik met mijn blote kont vlak bij de ventilator! En dat scheelt...

      Verwijderen
  2. Soms vergeet ik in het nu ,me geen zorgen te maken over een toekomstig nu

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch weer mooi dat ik je weer even heb wakker geschud, dank je!

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com