Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





dinsdag

Wat we niet kunnen bevatten, kunnen we nou eenmaal niet bevatten!

 Laat ik met iets makkelijks beginnen;

De oneindigheid, b.v. van het Heelal!Het lijkt erop dat we er nog steeds van uitgaan

dat het ergens een end heeft, zeg maar een grens. Want hoe werken onze hersens? Alles moet voor ons huidige bevattingsvermogen een grens hebben.


Weer even terug naar simpel, het heelal.

Want wat is er dan achter die grens?

O, maar dat weten we wel!

Daar is God, gewoon god....Ja, dat was ooit onze oplossing.

God, en dan was je er tenminste klaar mee!  




Als je er allemaal toch niets meer van begrijpt

was dit de oplossing!

Je kan dan altijd nog zeggen; Nou, zo is het nou eenmaal....🙇




Hopelijk  kan je deze laatste bevatten....



3 opmerkingen:

  1. Nee ik kan het niet bevatten en dat hieft ook niet he. En ik ben ook niet zgn goedgelovig. Ik ben voorlopig blij met mijn niet weten. Dan blijft alles open.
    Mooi blogje om over na te denken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vreemd te leven met zaken,die niet te bevatten zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het idee van een enorm heelal en wij als ieniemienie planeetje als enige erin geeft mij een heel vervelend gevoel. Vooral omdat we het dan ook nog presteren er een puinhoop van te maken. Ik begrijp helemaal niets van het heelal en zoals men mij laat zien hoe het in elkaar zit. Wel prachtige foto's van de sterrenstelsels. Maar het begrijpen, totaal niet. Geeft niet. Zolang de zwaartekracht maar werkt :-)

    Niet weten, mooie term.........alles blijft open......deze woorden geven een soort rust.

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com