Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





woensdag

True Self I Buddha Meditation Jezelf zijn...@


Jezelf zijn.
Maar dat zijn we toch vanzelf?

Waar en wanneer
Dat maakt soms een verschil, dat weet je best!
Gewoon, schoon aan de haak
Ja, dan ben je helemaal jezelf, toch?

In dit blog tracht ik 'schoon aan de haak' te zijn.
B.v. even schrijven over hoe ik tegen de dood aankijk.
Best een soort onnatuurlijke gebeurtenis.
Zeker als je gaat nadenken over het hoe en waarom.
Ontstond het vanwege eventuele overbevolking?
Of was er ooit iemand die 'doodgaan' bedacht
en vertelde dat het natuurlijk was.
Nou ja, geboren worden is niet altijd een pretje
alleen je weet nog niet wat 'een pretje' is!
En dan et 'doodgaan', daar weten we nog steeds niks over.
Het lijkt op een omgekeerd geboren worden..
Vreselijk is het als er lijden aan vooraf gaat.
Dat weet je dan wel! Je zit er dan middenin!

Mijn broer was betrekkelijk jong, 64.
Ik was er niet bij en wist eigenlijk niks van hem.
Mijn oudste zoon is, inmiddels opverzoek, naar zijn huis gegaan.
En het viel tegen, heel erg tegen!
Er leek niet echt geleefd te zijn geworden...

En dan mijn gewaardeerde buurman!
Ineens kanker door zijn hele lichaam!
Waar wordt al dit lijden nou gepland, voorbereid
Is er eigenlijk een doel met
geboren worden.
Is er een doel sterven, doodgaan?



2 opmerkingen:

  1. Geboren worden, leven, sterven, een doel?
    Iedereen zal er een eigen invulling aan geven.
    Afhankelijk van de eigen achtergronden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helaas kun je niet intekenen voor een rustige manier van sterven

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com