Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





maandag

Vanuit het Nu geschreven.



Alleen het begin al is voor mij reuze moeilijk.
Beginnen, zonder te verwijzen naar;  mijn inspirators, de grote Spirituelen, de allesomvattende boeddha, zonder te verwijzen naar alle wijsheid die al sinds mensen heugenis verkondigd wordt!

Zonder dat alles sta je naakt en kwetsbaar. Nergens om je aan vast te houden of zelfs tegen af te zetten. Even niet de schouders op het boeddhisme laten rusten, geen arm om je heen van een bijbel of welk geschrift dan ook!
Niks, totaal niks.
Zelfs het Onnoembare niet als de grote redder beschouwen, de eeuwige en onverwoestbare pure en enige Waarheid!
Helemaal met lege handen, zelfs geen materie om je in te verstoppen of mee te 'bewapenen'.

Niets.

Laat het maar gewoon even stil worden, oorverdovend stil!
Kijk niet meer om je heen, kijk niet meer naar 'buiten'.
Wees helemaal alleen van binnen, binnen in het absolute 


Nu!


Tot hoever kan een mens gaan?
Wanneer raakt hij zichzelf volkomen kwijt?

En zo, aan het eind van mijn eigen kunnen, dan toch komt hij bij me binnen.
Die ene mens,die ene schrijver die het blijkbaar gelukt is om tot het einde te bestaan.
Voor mij bestaat hij nog steeds.
De kortsluiting die hij destijds in mijn hoofd heeft doen plaats vinden...
Wordt dat dan toch nog mijn redding?
Immers, onze ondergang is sowieso al tijden gaande.
Met 's mensens rug tegen de muur kun je niet meer naar achter vallen.
Alleen vooruit gaan is dan nog mogelijk.

2 opmerkingen:

  1. Goede morgen Walter, blij dat je weer eens langs kwam. Betekent dit nu dat je eindelijk jezelf hervonden hebt en rust in je ziel is neergedaald waardoor je meer tijd hebt voor andere, meer frivole dingen? Ik hoop dat uit de grond van mijn hart!
    OT: ik probeerde wel om op je uitnodiging in te gaan, maar het lukte helaas niet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neem van me aan Gerda, het zit wel goed, want een mens krijgt wat hij nodig heeft! Vrolijke groet@@@

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com