Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





donderdag

De gave die je liever niet had.



Al vanaf mijn 'bewuste-zijn' heb ik die gave en natuurlijk voelde het niet als en gave!
Je wist niet beter en kon het daardoor ook niet vergelijken.
Hoe sterk die gave aanwezig is, heeft vaak ook te maken met de omstandigheden waarin je verkeert.

Al tijdens mijn depressie toen het 'mis' met mij begon te gaan, werd die gave sterker...
Tevens werd het daardoor noodzakelijker dat ik mezelf meer en meer ging afsluiten...in feite word je dus, werelds gezien, steeds depressiever....

Juist in Slingedael werd ik steeds vaker bevestigd in wat ik meende te 'zien', maar ook letterlijk hoorde in de stemmen van die mensen als ze spraken.
Het akelige is dat het meer en meer bevestigd werd.
En dat wordt op dit moment steeds helderder bij de mensen (vrouwen) waarbij ik een akelig soort valsheid en onechtheid waarnam.
Zelfs in het begin was het al veel meer dan een gevoel!
Op een bizarre manier vielen ze steeds vaker door de mand...ik hoefde daar zelfs niets voor te doen!
Zij gaven zichzelf bloot terwijl ze het niet doorhadden...
Namen noem ik niet, maar als ik nu kijk naar de vrouw die mij ineens moest gaan helpen, dacht ik al gelijk;
er is iets vreselijk mis met deze figuur!
Wat blijkt...vandaag gaf zij zich op een trieste manier bloot.
Vreselijk als mensen zo afgaan vanwege hun valsheid.
Nee, blij ben ik zeker niet met deze gave...maar dat ik er iets mee zal moeten gaan doen..
ja, dat gevoel wordt steeds sterker.

De tijd lijkt er rijp voor.

Volgende keer eens uitgebreid hoe het 'Wu Wei' zou kunnen werken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

walterkas811@gmail.com