Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zaterdag

Jezelf bevrijden....vervolgd.



Jezelf bevrijden van datgene waarvan je niet meer weet waarom het zo moest.
Oftewel, als het om dit schrijven gaat, hoe leg je de link tussen werken en zijn die je wezenlijk bent.
..en zo werk ik verder...

Een begin...waarna ik los ging laten.



























Inzichten kant en klaar op een blog 'werpen'....Laat ik het eens anders proberen!
De weg naar het inzicht verslaan terwijl het gaat over 'jezelf bevrijden.
Op zich voor ieder een persoonlijke weg natuurlijk, toch met een zelfde doel, of liever gezegd, een mogelijk zelfde gevolg.
Een mens doet dingen zoals hij ze doet vaak vanuit het veilige gevoel van 'herkenbaarheid'. Als het gaat om bepaalde vormen van gedachte vrijheid, geven sommige die liever op en kiezen voor herkenbaarheid en 'groepsveiligheid'.
Groepsveiligheid is een illusie waar we soms maar al te graag in geloven... eigenlijk verwant aan herkenbaarheid.
Herkenbaarheid geeft je een gevoel van; zo doe ik het goed, want zo hoort het, kijk maar om je heen!
Wat gebeurt er als je deze dingen loslaat?
Niet provocerend, niet als verzet tegen, maar gewoon om te ervaren wat er 'heel' aanwezig is in jezelf.
  
 
Hoe vrij durf jij om te gaan met het palet van wie je bent?
Als creatief mens heb ik de luxe om dat af te tasten in letterlijke zin.
Technieken door elkaar gebruiken die eigenlijk 'botsen'.
Acryl en gouache... Het ene wordt tot plasticlaag, het andere blijft a.h.w. uitsmeerbaar.
Te vergelijken met een basis ( acryl) waar je eigenlijk verder niks meer mee kan als hij 'gevormd' is.
Gouache is dan de laag waar mee je blijvend kan spelen.
Hoe integreer je speelsheid met een vaste basis?
En dat kan je dan weer bezien in het leven van alle dag.

Schilderen dat gaat (voor mij) om het proces en op zich en zo zou je ook met het leven om kunnen gaan.

Wellicht komt er meer bij dit schrijfstuk...een soort wordt vervolg in het stuk zelf!



 En zo ga ik tekeer tegen hetgeen mij blokkeert!




1 opmerking:

  1. Thank you for your comment, Cristen Rubow, I would have placed it gladly but I Couldn't find your blog.
    Please try to take an ID ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com