Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





zondag

Oppervlakkigheid.


 Afwisseling kan van belang zijn voor de balans in een mens.
Zo kan oppervlakkigheid zo nu en dan flink wat lucht geven, maar als je erin blijft hangen stompt het wel de 'geest' af.
Maar dat is bij diepzinnigheid eigenlijk niet veel anders!
Op een bepaalde manier stompt dat ook af...je blik op het leven gaat eenzijdig worden, het spel element van wat leven inhoud kan te ver op de achtergrond raken.
De scheidslijn tussen wat diepzinnig is en wat oppervlakkigheid inhoudt die zou je als duidelijk kunnen verwachten. Dat is helaas/gelukkig niet zo.

Oppervlakkigheid kan heel goed zijn wortels ergens in diepzinnigheid hebben...

Kan dat omgekeerd ook zo zijn, dat kun je je afvragen.

Kijk, dit is nou typisch een schrijfstukje dat ik niet zou moeten publiceren!

Ik kan het zelf niet meer zo volgen.
Het is te diep geworden voor deze soms oppervlakkige mens.

Misschien juist daardoor ook weer een prima stuk voor de zondagsrust..

4 opmerkingen:

  1. Een flinke doordenker is het wel!
    En jij oppervlakkig? Het tegendeel is waar Walterje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iedere keer geniet ik er weer van. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou lieve walter, hoe meer ik de diepte in ben gegaan, en die diepte dat beleven meer en meer wortelde, mijn Zijn werd, juist daardoor is er een spontane lichtheid en humor ontstaan, flap ik er soms gewoon alles uit hihihi, wat maar in me opkomt als ik voel als r ruimte is als t past.

    Een hervinden vh kind zijn, een onbevangenheid. Een gedragen voelen door t Licht en daardoor n lichtvoetig bestaan. De zwaarte is verdwenen.
    En tussendoor kan ik ook nog heel diepzinnig zinnig diep zijn. ;-)

    lieve warme groet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie reacties redden het stukje...mijn hartelijke dank! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

walterkas811@gmail.com